כיף לא רגיל למגיש מהדורת חדשות להציג את הכתבה שהוא עצמו הכין. כיף גדול עוד יותר כשהכתבה עוסקת בדבר הקרוב ביותר ללבו – אהדה לקבוצת כדורגל. דני קושמרו היה יותר מגאה לפתוח את הכתבה שלו שלשום (19.6.15) ב"אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2 במלים: "זו כתבה בעייתית, היא תהיה מאוד לא אובייקטיבית, כי הייתי שם ביציע הכורכר, ילד ליד אבא שלו מהעיר הקטנה בנגב [...] וכשזה קורה כשאתה בן שבע או שמונה, זו צריבה לכל החיים".

קושמרו הוא אוהד סלב של הפועל באר-שבע. מהחבורה של צביקה הדר, סילבן שלום, יעקב אילון, רינה מצליח ונדב יעקבי. עד כדי כך מזוהה, שביום הזיכרון לחללי צה"ל הנחה טקס מסורתי שמקיימת הקבוצה. כל-כך מזוהה שלפני שלוש שנים גויס על-ידי עמותת האוהדים כדי לשכנע את הבעלים אלונה ברקת לחזור בה מאיומה לעזוב. כל-כך מזוהה שלפני שלוש שנים, כשהפועל באר-שבע שלא לרדת לידה, השתמשו בקבוצה בשמו ובתמונתו של קושמרו, ושל ידוענים אחרים, כדי להלהיב את האוהדים להגיע ולעודד ("באים עם אש בעיניים"). כל-כך מזוהה שלפני כשנתיים השתתף בערב הוקרה שערכה ברקת לספונסרים של הקבוצה.

ואחרי כל זה, בשבוע שעבר נמצא קושמרו על-ידי עורך התוכנית, ובמיוחד על ידיו שלו עצמו, כמתאים ביותר לפצח את חידת אלונה ברקת. מצד אחד, זה לא נשמע רעיון טוב במיוחד שעיתונאי יכין כתבה על הקבוצה שהוא אוהד. מצד שני, אולי זה דווקא רעיון מצוין. יתכבד האוהד קושמרו וינצל את היכרותו העמוקה עם הקבוצה ואת קשריו עם הבעלים שלה כדי להפיק מוצר עיתונאי בעל ערך. אם יטפל בסיפור הזה בידיים נקיות ככל האפשר, יניח לשעה קלה בצד את אהדתו לקבוצה במטרה לחשוף צדדים חדשים ומקוריים – הצופים ירוויחו בגדול.

בקול דרמטי הציג המגיש דני קושמרו את הסחורה של הכתב דני קושמרו: "אלונה ברקת פותחת שנה שמינית שלה כבעלים ראשונה ויחידה של קבוצת כדורגל בישראל. השבוע, רגע לפני שהורסים את האצטדיון הישן והמיתולוגי, כשחונכים את החדש, פגשנו את ברקת, שהוציאה מכיסה עד עכשיו משהו כמו 80 מיליון שקל על הקבוצה, כשאנחנו מנסים להבין למה. תחקיר: אמנון בן-דוד".

לא נשמע כמו תחקיר שווה? נשמע ועוד איך, במיוחד לאוהדי הכדורגל, ולאלה של הפועל באר-שבע במיוחד. מה לאשת מיליונר משכונת יוקרה בתל-אביב ולכדורגל? איך הגיעה דווקא לבאר-שבע ולמה הוציאה סכום מטורף כזה? הצופים שרצו לדעת ולהבין עקבו אחר הכתבה בעניין רב.

אלא שהתשובות לא כל-כך ניתנו. למה שיינתנו אם גם השאלות הנכונות לא נשאלו? אפילו פעם אחת לא נשמע קושמרו שואל את ברקת: "למה?". פה ושם הוא נתן תשובות בקריינות שלו: "מישהי שצמאה לאהבת הקהל, אבל לא תמיד יודעת מה לעשות איתה". אבל מברקת עצמה אי-אפשר היה לשמוע מה גרם לה להשקיע בקבוצה 80 מיליון שקל.

לאט-לאט התגלה האייטם ככתבת תדמית לברקת, שבה המראיין מסתחבק איתה מעל המקובל. "הבאר-שבעים חולים עליה, 'מלכת המדבר', הם קוראים לה", סיפר קושמרו. המצלמה ליוותה את ברקת חולפת ליד בית-קפה באר-שבעי שממנו נזרקו אליה מחמאות. קושמרו המשיך לתאר: "אשה אמידה שבמשחקי חוץ מתעקשת שלא לשבת בתאי האח"מים, אלא ביציע עם האוהדים". וברקת גילתה: "יש להם את הטלפון שלי, הם שולחים לי כל מיני הודעות, אני מאוד נגישה".

קושמרו וברקת, מתוך הכתבה

קושמרו וברקת, מתוך הכתבה

המצלמה ליוותה אותה בהיכנסה לחדר ההלבשה, לאחר מכן כשהגיעה לאיצטדיון החדש ולבסוף כשהצטלמה עם האוהדים באימון. "אשה בעולם של גברים", היגג קושמרו, וברקת חיזקה: "חלק מהאנשים הרימו גבה". הוא התמרד יחד איתה כשסיפרה שיש כאלה שאומרים שבעלה קנה לה צעצוע. "אני חושבת שזה משפטים לא מכובדים, לא ראויים".

על המסך הופיע הכיתוב "בלעדי". קצת תמוה: ברקת אינה סרבנית תקשורת. קולה נשמע מפעם לפעם. כך לאחרונה לאחר התכך שהיה לה עם הבעלים של קריית-שמונה סביב מינוי מאמן חדש לקבוצתה, וגם לאחר התבוסה של באר-שבע בגמר הגביע למכבי תל-אביב. לפני פחות משנה העניקה ראיון ל"ידיעות אחרונות" לרגל פתיחת העונה, ולפני כשנתיים נענתה בשמחה להזמנה של האוהדת רינה מצליח והתראיינה ל"פגוש את העיתונות". אין עוד בעלים של קבוצת ספורט ששניים מהאוהדים המובהקים של קבוצתם הם אנשי מפתח בחדשות 2. למצליח סיפרה ברקת שהיא אוהבת כדורגל ומאמינה שהענף הוא כלי למינוף חברתי. כך, במשפט אחד, סיכמה את מה שדוחף אותה להשקיע כספים רבים בענף. זה קרה אצל מצליח לפני שנתיים, לא אצל קושמרו, חרף הבטחתו.

הצופים נותרו עם שאלה בלתי פתורה שאליה התלוותה עננה קטנה של סקרנות: מה עומד מאחורי כתבת היחצנות? התשובה טמונה במלות הפתיחה: " זו צריבה לכל החיים". עבור קושמרו זהו שבוע של צביטה גדולה בלב לנוכח הריסת האצטדיון שבו גדל כילד, עם שתי אליפויות. התמונות לקראת סיום הכתבה הציגו אותו מגיע לאצטדיון החדש, שבנייתו בשלביה הסופיים, שם צולם כשהוא מקבע כיסא למקומו ("זה כמו לשים אבן בכותל") ולמעשה לוקח חלק בבנייה. האוהד קושמרו סגר מעגל בחייו, ולא היה מתאים יותר מהעיתונאי קושמרו כדי לתעד את הרגע. אלונה ברקת, הפועל באר-שבע וכל היתר היו רק תפאורה לסיפור האמיתי.

לתגובות: : yegerm9@walla.co.il