על רשת האינטרסים המסועפת של one, על הקשרים החבריים עם מושאי הסיקור שבעטיים נקבעת מדיניות פרסום, נכתב כבר רבות. דוגמה נוספת ניתנה היום (חמישי, 12.6.15) כשידיעה שהתפרסמה באתר הוסרה כעבור זמן קצר בהוראה מגבוה, או שמא מגבוהה.

את הידיעה פירסם רז אמיר, שליח האתר לבוסניה, לקראת משחקה של נבחרת ישראל במוקדמות היורו. אמיר הגיע לבית-קפה עם כמה כתבי ספורט ישראלים, שם נתקלו בהאריס מדוניאנין, ששיחק בעבר במכבי תל-אביב. הכתבים לא פיספסו את ההזדמנות לראיון קצרצר, שהתפרסם בשלושה אתרים.

בין היתר העביר מדוניאנין ביקורת על אבי נמני, המנג'ר לשעבר. לפי גרסת one במקור, השחקן אמר: "אבי נמני לא ידע לאמן". לפי גרסת ערוץ הספורט: "אבי נמני לא הבין כלום בכדורגל אבל חשב שהוא מבין הכל". כך או כך, דברים שאינם מחמיאים לסוכן השחקנים. שירלי בר-דיין כתבה על כך לערוץ הספורט, יניב טוכמן ל"וואלה" ורז אמיר ל-one. אבל בעוד שהידיעות של בר-דיין וטוכמן עדיין מתנוססות בגאון, הידיעה של אמיר נעלמה מ-one זמן קצר לאחר הפרסום.

הראיון עם מדוניאנין שהוסר מ-one

הראיון עם מדוניאנין שהוסר מ-one

היחסים החמימים בין אסייג לנמני חורגים מעבר למקובל בתקשורת, אפילו יותר מהנהוג בתקשורת הספורט המתחנפת. נמני הוא מוזמן אולטימטיבי לאירועים אישיים שערכה בעבר אסייג. התמונה הזו ב"וואלה" מלמדת על הקשר ביניהם. במסגרת סיקור החנופה שהוא מקבל מאסייג, היא כינתה אותו בעבר "המלך היחיד" ודאגה לצ'פר אותו במשך השנים באייטמים חיוביים במדור הרכילות הפופולרי של האתר.

לטובת הקורא האדוק אבי נמני, הנה צילום חלקי של הידיעה באתר החביב עליו. אם ירצה לקרוא בה במלואה, הוא מוזמן ללחוץ כאן בלינק המוביל לידיעה, ולהיווכח מי שומר על שמו הטוב בנאמנות ובמסירות.

פרסומים ראשונים ואחרונים

עונת הפרסומים הראשונים בעיצומה. מדי יום אפשר להיתקל באתרים בידיעות המתפארות בראשוניות, אלא שמרביתן הן סוג ב', ואפילו – שלא נדע מצרות – גם מדרגה ג'. העיקר ליצור מראית עין של כלי תקשורת יודע-כל. להלן ארבע דוגמאות מהזמן האחרון.

כפי שפורסם ב"ישראל היום"

כפי שפורסם ב"ישראל היום"

ב"ישראל היום" פירסמו ידיעה ולפיה הנטייה במכבי תל-אביב היא להשאיר את פאקו כמאמן. עד שזה יקרה, קיבלו הקוראים בכותרת המשנה של אותה ידיעה דוגמה לרמת האמינות של העיתון: מחנה האימונים שנועד להיערך בארה"ב התבטל – כפי שחזה דיווח ב"ישראל היום" כמה ימים קודם לכן. בעיתון לא ביזבזו את ההזדמנות לבשר לקוראים מי היה הראשון. עם סקופ כזה רציני מחדרי חדרים, היה ברור שהכתב יודע שפאקו ימשיך, כפי שדיווח כאן. אבל אופס! פאקו דווקא שוחרר מהקבוצה ארבעה ימים לאחר מכן. ב"ישראל היום" כבר לא כל-כך התגאו למחרת האירוע. העיקר שלקוראיהם נצרב בזיכרון מי פירסם ראשון היכן לא ייערך מחנה האימונים.

ב-ynet מפרסמים ראשונים תוצאה במשחק טניס

ב-ynet מפרסמים ראשונים תוצאה במשחק טניס

ב-ynet היד על ההדק כל-כך קלה, עד שאפילו עדכון תוצאת משחק טניס זוכה לטייטל האהוב על המערכת.

ציוץ של one שלא התגשם

ציוץ של one שלא התגשם

וזה איננו "פרסום ראשון" באתר one, אלא ציוץ מחשבון הטוויטר הרשמי של המערכת שהקדים את זמנו והופרח לחלל לקראת מסיבת העיתונאים של אלי טביב. מי יודע, אולי היה מתמזל מזלם וההימור היה מתממש.

ב-one לא הצליחו למצוא משקיע לבית"ר

ב-one לא הצליחו למצוא משקיע לבית"ר

והנה הברווז הצולע הקבוע מדי תחילתו של קיץ: סקופ שמוגש בניחוח דרמטי, אבל בתוך שעתיים או יום מתגלה כעורבא פרח.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il