עורכי "גלובס" הסירו מאתר העיתון ראיון נרחב שראה אור בגיליון האחרון של "ליידי גלובס", בשל פניות מצד גורמים חרדיים. בגיליון האחרון של מוסף הנשים של "גלובס", שחולק למנויים בשבוע שעבר, התפרסם על פני שמונה עמודים ראיון שערכה אלונה פרידמן-סהר עם שרה איינפלד, חרדית לשעבר שגדלה בחסידות גור וכיום חיה כחילונית מוצהרת ומבקרת בחריפות את החברה החרדית.

זו אינה הפעם הראשונה שאיינפלד חושפת בתקשורת את עמדותיה הנחרצות ביחס לחברה החרדית. בין היתר כתבה בעבר טורים לאתר Xnet, התארחה ב"לונדון את קירשנבאום", ושוחחה עם קובי מידן בגלי-צה"ל ועם רינו צרור בטלוויזיה החינוכית. אולם ב"גלובס", להבדיל מכלי תקשורת אחרים, החליטו לחזור בהם מהפרסום.

בשבת האחרונה עלה הראיון לאתר "גלובס" במתכונת מצומצמת תחת הכותרת
"ברחה מהמגזר החרדי – וחושפת את הצביעות שמאחורי החומות". כמו שנוהגים באתר "גלובס" ביחס לכמה מהכתבות שמקורן במגזינים של העיתון, בעלי מנוי לעיתון המודפס יכלו לקרוא את הכתבה המלאה באתר. גם גולשים אקראיים, שהיו מוכנים לשלם 2.90 שקלים, הוזמנו לקרוא את הכתבה המלאה.

מי שיגלוש כעת לעמוד שבו התפרסמה הכתבה יגלה הודעת שגיאה. עם זאת, המדור "העיתון הדיגיטלי" באתר "גלובס" עודנו מציג את מוסף "ליידי גלובס" האחרון במלואו, כולל הראיון עם איינפלד.

הבוקר צייצה איינפלד ציוץ מחאה על הסרת הכתבה.

איש התקשורת ויחסי-הציבור מנחם גשייד, בתגובה, מכחיש נמרצות את הטענה כאילו היתה לו יד בהורדת הכתבה. "זה שקר וכזב, לא היה ולא נברא, לא ידעתי שזה היה באתר וחשבתי הבוקר לתבוע אותה על זה", מסר, והציע להיבדק בבדיקת פוליגרף כדי לאמת את גרסתו. גם בלשכתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מכחישים את ההאשמה בכל תוקף. בשיחה עם "העין השביעית" חוזרת בה איינפלד מהטענות כלפי ליצמן וגשייד, אולם עומדת על טענותיה נגד העיתון, שהתקפל אל מול לחצי חרדים.

"בלי קשר לגשייד", מוסיפה איינפלד, "המקרה הזה מחריד. הבעיה היא עצם העובדה שהחליטו שמה שפוגע ברגשות חרדים צריך לרדת. פשוט אין עיתונות. אסלאם. מה זה פוגע ברגשותיהם? ודברים שאנחנו עוברות שם? זה שנשים לא יכולות לעזוב את הקהילה ואיך שאנחנו חיות שם? פוגעים ברגשותינו גם".

בתשובה לשאלה אם הכתבה הוסרה בשל לחצי ליצמן וגשייד ואם התקבל איום בתביעת דיבה מסר חגי גולן, עורך "גלובס": "הכתבה פורסמה במגזין 'ליידי גלובס', ועלתה לאתר 'גלובס' באופן חלקי כהפניה בלבד, כנהוג לגבי כתבות מגזיניות בתשלום באתר. הפניה זו הוסרה מהאתר בעקבות פניות של חרדים, שקבלו על כך שמדובר בהסתה בוטה. לא היו כל לחצים או פניות מכל סוג שהוא מצדם של ליצמן ו/או גשייד".