בניגוד להתפתחויות משמעותיות קודמות במשפטי אולמרט, היום הוקדשה הכותרת הראשית באתר ynet במשך שעות ארוכות לגזר הדין שנגזר על ראש הממשלה לשעבר.

בשנה שעברה, כששולה זקן הפכה לעדת מדינה באחת מפרשות השחיתות שבהן הורשע אהוד אולמרט, בלט אתר ynet בהצנעת הדיווח על כך. מוקדם יותר החודש, כשהפרקליטות דרשה להטיל עונש מאסר בפועל על אולמרט, שוב הצניע אתר ynet את הדיווח על כך. ההטיה לטובת אולמרט באתר ynet הצטרפה להטיה קבועה וארוכת שנים לטובת אולמרט בעיתון "ידיעות אחרונות", הנשלט, כמו האתר, על-ידי ארנון (נוני) מוזס. אולם היום הוקדשה הכותרת הראשית של האתר מהשעה 08:15 בבוקר ועד השעה 14:00 אחר הצהריים לגזר הדין הצפוי, ובהמשך להודעה על גזר הדין עצמו.

למעשה, ynet היה אתר החדשות שהציב בכותרת הראשית שלו את הדיווח על משפט אולמרט עד השעה המאוחרת ביותר, ביחס לאתרים המרכזיים האחרים. אתר nana10 חדל להקדיש לגזר הדין את הכותרת הראשית בשעה 13:00, אתר "הארץ" ב-12:45, אתר nrg ב-12:15, אתר mako ב-11:45, אתר "מעריב" ב-10:45 ואתר "וואלה" כבר ב-10:15 בבוקר.

עם זאת, כמעט כל האתרים האחרים למעט ynet הכינו את גולשיהם להקראת גזר הדין שעות ארוכות לפני שאתר ynet עלה עם הדיווח בכותרתו הראשית. בעוד שאתר ynet עלה עם כותרת ראשית על הדיון בבית-המשפט רק בשעה 08:15 בבוקר, ההכנות לגזר הדין תפסו את הכותרת הראשית של אתר "וואלה" כבר מהשעה 22:45 אתמול בלילה, את הכותרת של nana10 מ-23:15 בלילה, את הכותרת של "מעריב" מ-23:30 ואת הכותרת של "הארץ" ו-nrg מ-23:45. לצד ynet, רק האתר mako עלה עם כותרת ראשית על גזר הדין הצפוי בשעות הבוקר, בשעה 07:00.

יצוין כי בשעות הבוקר והצהריים היקפי הגלישה לאתרי החדשות גדולים בהרבה מאשר בשעות הלילה, ועל כן ניתן בכל זאת לראות בסיקור של ynet את גזר הדין האחרון של אולמרט שינוי מגמה ביחס לעבר.

*     *     *

הכותרות באתרי החדשות

*     *     *