אחרי תקופה של נסיונות להתחמק ולעקוף את הוראות החוק, עוזב דני נישליס את תפקידו כיו"ר החברה לאמנות תרבות וספורט חיפה (אתו"ס), הפועלת מטעם העירייה. לפי גורמים בעירייה ומקורבים של נישליס, ועדת המינויים של משרד הפנים הודיעה לאחרונה כי מועמדותו של נישליס כחבר הדירקטוריון מטעם הציבור נפסלת, ככל הנראה בעקבות הטענות על ניגודי עניינים בין תפקידיו העירוניים לבין אחזקותיו בכלי תקשורת מקומי – רדיו חיפה.

"לפני מספר ימים ביקשתי את ראש העיר יונה יהב לשחרר אותי מתפקיד יו"ר אתו"ס", כתב נישליס בהודעה רשמית מטעמו על עזיבת המשרה. "בחצי השנה האחרונה – בה דנה ועדת המינויים של משרד הפנים במינוי – עברנו בני משפחתי ואני מסע הכפשות מתוזמר על-ידי בעלי אינטרסים פוליטיים בעיר. אין בכוונתי לסבול זאת עוד". נישליס הודה לראש העירייה יונה יהב, שמטעם רשימתו התמודד בבחירות האחרונות בעירייה, "על התמיכה והגיבוי לאורך הדרך". "אהבתו לעיר חיפה ניכרת על כל צעד ושעל", ציין.

יו"ר אתו"ס היוצא אף הבטיח כי ימשיך לתרום לעיר חיפה, "שאותה אני אוהב – הן בתפקידי כמנכ"ל רדיו חיפה, בעשייתי ארוכת השנים למען הקהילה, ובכל מסגרת אחרת שאתבקש".

נישליס מונה לתפקיד יו"ר אתו"ס עוד כשהיה חבר מועצה מטעם סיעתו של יהב. מינויו גרר אחריו שובל ארוך של ניגודי עניינים, הנובעים מבעלותו על רדיו חיפה. ניגודים אלה התווספו לניגודי עניינים קודמים שחשפנו כאן ב"העין השביעית" בשורת כתבות בשנה וחצי האחרונות (1, 2, 3, 4, 5). בעקבות הביקורת הציבורית נגדו ודרישת הרשות השנייה, נאלץ נישליס לעזוב את מקומו במועצת העיר, אך המשיך להחזיק בתפקידו כיו"ר אתו"ס, וזאת על אף שהוראות החוק מחייבות אותו לעזוב את התפקיד מיד עם התפטרותו מהעירייה ולהעמיד את עצמו מחדש למינוי כנציג ציבור.

בתוך כך עלו טענות על האופן שבו מנהל נישליס את אתו"ס – כולל שורה של חיבורים עם תחנת הרדיו שלו וקידום עניינים של ילדיו. למרות הפרת החוק לכאורה, המשיך ראש העיר יונה יהב לגבות את נישליס, ואף קידם לפני כמה חודשים הצבעה שתחדש את חוזי הפרסום בין רדיו חיפה לעירייה – גם הפעם בניגוד להוראות החוק המחייבות המתנה של 18 חודשים מהתפטרותו של חבר מועצה ועד להתקשרות עסקית עם גוף בבעלותו.

יהב ונישליס הפסידו בהצבעה ההיא, אבל ל"העין השביעית" נמסר כי בשבוע הבא ייעשה ניסיון להביא את ההצעה להצבעה פעם נוספת.

"אני סבורה שהחלטתו של מר נישליס לפרוש מתפקידו כיו"ר אתו"ס היא ההחלטה הנכונה הראשונה שעשה מאז כניסתו לפעילות הפוליטית בחיפה", אמרה חברת המועצה עינת קליש-רותם, המובילה את האופוזיציה במועצה. "פניתי לוועדת המינויים של משרד הפנים בפנייה רשמית והבעתי את עמדתי שיש ללמוד את המצב המורכב לעומקו, ושמועמדותו אינה עומדת בקריטריונים של השירות הציבורי.

"בכל החלטות מועצת העיר שנגעו למר נישליס, מילאו כל חברי המועצה את פיהם מים, והמאבק מול מינויים וחוזים תמוהים נעשה רק על-ידי וחברי סיעתי. חיפה לא יכולה להרשות לעצמה התנהלות ציבורית לא תקינה. עם כל הכבוד לאהבה שאנשי ציבור רוחשים לחיפה ולרצונם להשפיע עליה, עליהם קודם כל לרחוש כבוד לחוק".

נישליס מסרב באופן עקבי להגיב לפניות לתגובה מצד "העין השביעית".