מעל עתידו של ערוץ 10 ניצב סימן שאלה, אולם השבוע נפטר הערוץ מאחד האיומים המרחפים מעליו – בקשת פירוק שהגישה נגדו חברה צרפתית.

בבקשת הפירוק, שהוגשה ביולי האחרון, טענה חברת ספורטיף-אינטרנשיונל כי הערוץ חייב לה כמיליון שקל בגין רכישת זכויות שידור ושירותים נוספים עבור ארבעה משחקי כדורגל שנערכו בשנת 2011. לפי בקשת הפירוק, מדובר בשני משחקי חוץ של נבחרת ישראל במסגרת מוקדמות אליפות אירופה ושני משחקי חוץ של קבוצת מכבי חיפה במסגרת מוקדמות ליגת האלופות. בחברה טענו, באמצעות עו"ד אייל דורון, כי הערוץ התעלם כליל מדרישות חוזרות ונשנות לתשלום החוב.

בערוץ 10 התנגדו לבקשת הפירוק נמרצות. בערוץ טענו, באמצעות עורכי-הדין יורם בונן, מירב בר-זיק ועדי פלנטר, כי מקורה של בקשת הפירוק בסחטנות שנועדה להשיג לחברה הצרפתית כספים שכלל אינם מגיעים לה. בערוץ הוסיפו כי זמן קצר לאחר הגשת בקשת הפירוק העבירו לידי החברה חלק מהסכום שדרשה וכי יתרת הסכום, כ-500 אלף שקל, אינה מצדיקה פירוק אחד משני ערוצי הטלוויזיה המסחריים בישראל.

דיון בבקשת הפירוק היה אמור להתקיים היום, בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב–יפו, בפני השופט איתן אורנשטיין, אולם אתמול הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסכמה ביניהם מחוץ לכותלי בית-המשפט, שמייתרת את הדיון. הצדדים הגישו בקשה מוסכמת למחיקת בקשת הפירוק, ללא צו להוצאות. כונס הנכסים הרשמי הבהיר כי אין לו כל התנגדות למחיקת הבקשה, ובית-המשפט פעל בהתאם ומחק הבוקר את הבקשה.

24445-07-14