חברת ג'רוזלם-פוסט בע"מ תפצה את הצלם אריאל ירוזולימסקי ב-125 אלף שקל, כך פסק באחרונה בית-המשפט העליון. בכך באה לסיומה התנהלות משפטית בת שנים אחדות בין הצלם לעיתון.

ירוזולימסקי היה "צלם הבית" ב"ג'רוזלם פוסט" במשך 11 שנה, עד שהוחלט לפטרו. עם פיטוריו טענה החברה כי לא העביר לה את כל התצלומים שצילם במשך שנות העסקתו, והגישה נגדו תביעה בדרישה לפיצוי בסך מיליון שקל. בית-המשפט המחוזי בירושלים פסק כי ירוזולימסקי יפצה את החברה ב-10,000 שקל בלבד.

ב"ג'רוזלם פוסט" לא הסתפקו בכך, ובאמצעות עורכי-הדין אשר אקסלרוד ודרור אקסלרוד הגישו ערעור לבית-המשפט העליון. במקביל הגיש ירוזולימסקי, באמצעות עו"ד מתן שוק, תביעה נגדית בדרישה שהחברה תפצה אותו במיליון שקל וחצי, בטענה כי הפרה את זכויותיו המוסריות במשך תקופה ארוכה (תביעה שלישית, שהגיש הצלם על רקע דומה נגד חברת ישראל-פוסט בע"מ, שלה בעלים משותפים עם "ג'רוזלם פוסט", הסתיימה בפסק דין שקבע כי על החברה לפצות את הצלם בכ-100 אלף שקל).

בית-המשפט העליון, בהרכב שכלל את הנשיא אשר גרוניס, השופט צבי זילברטל והשופט נעם סולברג, פירסם לפני כשבועיים פסיקה שהביאה לידי סיום את שתי התביעות הפתוחות – הערעור של ג'רוזלם-פוסט בע"מ על פסק הדין שנתן המחוזי והתביעה שהגיש הצלם נגד החברה.

"לאחר בחינה של החומר", כתבו השופטים בפסק דינם, "הגענו לכלל דעה כי על המערערת [ג'רוזלם-פוסט בע"מ] לשלם למשיב סכום של 125,000 ש"ח". כמו כן חייב בית-המשפט העליון את "ג'רוזלם פוסט" לשלם לירוזולימסקי 10,000 שקל עבור שכר טרחת עורך-דין.

עא 1741/13