מירב ארלוזורוב, עורכת בכירה ב"דה-מרקר", היתה חברה בוועדה שבחרה בעיתונאית חוקרת של "דה-מרקר" לקבלת פרס מטעם התנועה לאיכות השלטון. ארלוזורוב עצמה נבחרה לקבל את אות אבירת איכות השלטון בשנת 2011, ומאז היא חברה בוועדה שבוחרת אחת לשנה את הזוכים. כמו ארלוזורוב, גם יתר חברי הוועדה הם זוכים לשעבר באות. השנה נמנו עם חברי הוועדה גם רעיה שטראוס, חבר-הכנסת לשעבר הרב חיים אמסלם, השר לשעבר משה כחלון, ד"ר מרטין וייל ויו"ר התנועה, עו"ד אליעד שרגא. בראש הוועדה השנה עמד המשנה לנשיא בית-המשפט העליון לשעבר, השופט מישאל חשין.

מירב ארלוזורוב (צילום מסך)

מירב ארלוזורוב (צילום מסך)

בתחום התקשורת בחרה הוועדה להעניק השנה את הפרס לעיתונאית "דה-מרקר" שרון שפורר. עצם השתתפותה של ארלוזורוב בדיון שבו נבחרה בסופו של דבר עיתונאית העובדת במערכת "דה-מרקר" מעוררת את השאלה, האם דווקא בתנועה הנלחמת זה שנים למען טוהר המידות יש חשש לניגוד עניינים. ארלוזורוב סירבה להתייחס לחלקה בוועדה, בשל התחייבות כל החברים בה לשמור על חסיון הדיונים.

עו"ד שרגא לא הסכים, מסיבה דומה, לאשר או להכחיש אם ארלוזורוב השתתפה בדיון שבו נבחרה שפורר. עם זאת אמר: "אם יושב-ראש הוועדה הוא ממלא-מקום של נשיא בית-המשפט העליון וחברים בה רשימה כזו מכובדת של אנשים, שיודעים דבר אחד או שניים בהלכות ניגוד עניינים, אז חזקה עליהם שהם פעלו על-פי כללי המינהל התקין".

שרגא הדגיש כי הזוכה בפרס, שפורר, היא עיתונאית ראויה ביותר לקבלו והוסיף כי "מאחר שמדובר בחבר אחד משבעה, חזקה על הוועדה שבוודאי פעלה על-פי השיקולים הרלבנטיים".

עו"ד מיכאל פרתם, מ"מ יו"ר התנועה ומי שכיהן כמזכיר הוועדה, סירב אף הוא להתייחס לנאמר בה, אך הבהיר כי "הוועדה בחרה אנשים מצוינים משיקולים ענייניים בלבד. אני לא ראיתי שום התחשבנות אישית בדיונים, בכלל לא. שום מועמד לא נפסל בגלל היותו מרקע זה או אחר".

בתשובה לשאלה אם ראוי שעורכת בכירה ב"דה-מרקר" תיקח חלק בדיון שבו נבחרת בסופו של דבר עיתונאית "דה-מרקר" לקבלת פרס מטעם התנועה אמר עו"ד פרתם: "כל שנה אנחנו דנים בהצעות לתקן ולשפר את התקנון, יש גם כמה שינויים שעומדים על הפרק".

עו"ד שרגא, לעומתו, עמד על זכותו של אדם להצביע על מתן פרס למועמד שהוא מכיר מתחום עיסוקו. "מי יבחר בעיתונאים לפרס, חנוונים?", שאל. לדבריו, מתן אות אביר איכות השלטון הוא "יום חג שבו אנחנו רוצים להכיר תודה לאנשים טובים, וחבל שזה נגמר בהטלת דופי בחברי הוועדה. תאמין שלי שמירב היא אדם מלא אינטגריטי".