כמה עשרות עיתונאים דתיים וחרדים עתידים להחליט ביום חמישי הקרוב על הצטרפותם לאגודת העיתונאים בירושלים. בין היתר מדובר בעיתונאים מתחנות הרדיו ערוץ 7 ורדיו קול-ברמה; העיתונים "בשבע", "משפחה", "בקהילה", "המודיע" ו"המבשר", והאתרים "כיכר השבת" ו"דתילי".

(צילום: סרג' אטאל)

(צילום: סרג' אטאל)

בשנה שעברה פרשה קבוצת עיתונאים דתיים וחרדים מאגודת העיתונאים בתל-אביב, בעקבות תרעומת על אי-ייצוגם בכנס אילת לעיתונות ועל האג'נדה שלדעתם שלטה בכנס. אל הקבוצה הזו הצטרפו עיתונאים דתיים וחרדים מכלי תקשורת שונים, במטרה לייסד איגוד עצמאי. לאחרונה דווח באתר "אייס" כי אחד ממובילי היוזמה, מנכ"ל קבוצת "בשבע" דודו סעדה, נפגש עם יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים דני זקן, לשיחה על אפשרות הקמתה של חטיבה דתית באגודה הירושלמית.

אתמול שלח סעדה מכתב לעיתונאים השותפים למהלך והזמינם למה שהגדיר כ"כינוס ראשון של אגודת העיתונאים הדתית". סעדה בישר לעיתונאים כי בעקבות המפגש עם זקן, "חלה התקדמות משמעותית בנוגע להתאגדות העיתונאים הדתית והחרדית", והזמין את החברים המיועדים לפגישה עם זקן, שתתקיים ביום חמישי הקרוב במשרדי "בשבע" בפתח-תקווה.

בפגישה עתידים החברים להחליט סופית הן על הצטרפות לאגודה בירושלים והן על אופן ההצטרפות. במוקד הדיון תעמוד השאלה אם המצטרפים ישתלבו בחטיבות הקיימות באגודת העיתונאים בירושלים (טלוויזיה, רדיו או עיתונות כתובה ואלקטרונית), או שיפעלו להקים חטיבה נפרדת לעיתונאים דתיים וחרדים בתוך אגודת העיתונאים הירושלמית.

פעולה להקמת חטיבה נפרדת דורשת אישור של הנהלת האגודה, ותבטיח ייצוג של המצטרפים החדשים בהנהלה הבאה, שתיבחר בעוד חודשים אחדים. הצטרפות לחטיבות הקיימות באגודה צפויה אף היא להביא לבחירת נציגות מטעמם להנהלת אגודת העיתונאים, בשל המספר הרב של עיתונאים בקבוצת הדתיים המועסקים בכלי תקשורת כתובה יחסית למספר החברים בחטיבה זו באגודה הירושלמית, המורכבת ממספר גדול של עיתונאי רשות השידור.

צירופם של החברים החדשים לאגודת העיתונאים בירושלים לא ילווה בהקמת ועדים בכלי התקשורת שבהם הם מועסקים.

עדכון, 6.7: המפגש נדחה ליום חמישי הבא, 14.7. סעדה כתב לעיתונאים הדתיים: "חברים. אנו הולכים יחד למהלך שהוא אסטרטגי וחשוב [...] אנא עשו מאמץ לבוא ולקבל החלטות".