1. תוכן הידיעה משמעותי רק לגוף המסוקר בה (וגם זה לא בטוח).

2. הידיעה נפתחת בסלוגן של המהלך שעליו היא מדווחת.

3. הידיעה כוללת שמות של המוני אנשים לא מעניינים מהגוף המסוקר.

4. הידיעה מלווה בתמונה (צילום: יח"צ) של המוני אנשים לא מעניינים מהגוף המסוקר.

5. הידיעה מציגה ציטוטים נרחבים של גורמים מהגוף המסוקר, המנוסחים באופן תמציתי וחלקלק.

6. אותה ידיעה, כמעט מלה במלה, מתפרסמת ביותר מאתר חדשות אחד.

כתבות בגלובס ובאייס על המהלך של המרכז לשלטון מקומי

כתבות ב"גלובס" וב"אייס" על המהלך של המרכז לשלטון מקומי

7. משפטים שלמים בידיעה זהים לטקסט באתר האינטרנט של הגוף המסוקר.

משפטים בגלובס ובאייס מועתקים מאתר מרכז השלטון המקומי

משפטים ב"גלובס" וב"אייס" מועתקים מאתר מרכז השלטון המקומי

8. אף כתב אינו חתום על הידיעה.

9. הגוף המסוקר מקדם את הידיעה בתשלום בפייסבוק.

מרכז השלטון המקומי מקדם בפייסבוק בתשלום את הכתבה בגלובס על המהלך שלו

מרכז השלטון המקומי מקדם בפייסבוק בתשלום את הכתבה בגלובס על המהלך שלו

10. אתם משיגים את הקומוניקט, משווים אותו לידיעה ומגלים שאין בה אף עובדה או מלה מקורית שלא הועתקה ממנו.

ההודעה לעיתונות של מרכז השלטון המקומי

ההודעה לעיתונות של מרכז השלטון המקומי

____________________
מתוך הקומוניקט:

בפגישה שהתקיימה לאחרונה בת"א, במעמד יו"ר השלטון המקומי והצוות המקצועי וצוות הנהלת איגוד הדוברים, סקר יו"ר האיגוד, ודובר עיריית באר-שבע, אמנון יוסף, את הפעילות של האיגוד והרצון לחזק את מעמדו של הדובר.