מיזם הנדל"ן שהנהלת אגודת העיתונאים בתל-אביב מבקשת לקדם בשטח שלצד בית סוקולוב יתבצע  בליווי מקצועי ופיקוח נאות, כך מבטיחה ההנהלה במכתב שהפיצה היום לחברי האגודה, לקראת כינוס האסיפה הכללית של הארגון ביום רביעי הקרוב. לפי הנהלת האגודה, את קידום המיזם מלווים עו"ד שי סגל, המתמחה בתחום עסקאות נדל"ן, ושמאי המקרקעין רן ויריניק.

להורדת הקובץ (PDF, 302KB)

מכתבה של הנהלת האגודה הופץ שבוע בדיוק לאחר שכמה חברים באגודה שיגרו מכתב משלהם ובו התריעו על מצבה הרעוע של האגודה התל-אביבית, הביעו חשש מפני קידום מיזם הנדל"ן על-ידי הנהלת האגודה וקראו להחלפתה. בתשובה לטענות שהעלו חברי האגודה כותבת ההנהלה כי מצב האגודה שפיר, ומאשימה את ההנהלות הקודמות במצוקה שאליה נקלעה מול מינהל מקרקעי ישראל.

במכתב הואשמה ההנהלה בחידלון וחוסר עשייה שהובילו להקמתו ושגשוגו של ארגון מקצועי מתחרה – ארגון העיתונאים בישראל. לפי ההנהלה בתגובתה למכתב, מספר החברים באגודה התל-אביבית יציב ועומד כיום על 1,200 איש. "מאז הוקם 'ארגון העיתונאים' בהסתדרות, הודיעו פחות ממאה חברים על הפסקת חברותם וכמחצית מאותם פורשים חדלו לשלם את דמי חברותם באגודה טרם פרישתם", נכתב מטעם ההנהלה. בהמשך המכתב מטיחה הנהלת האגודה האשמות בארגון העיתונאים, בין היתר על כך שטרם נערכו בחירות מסודרות למוסדותיו. עם זאת, לא מצוין כמה מבין 1,200 החברים באגודה התל-אביבית הם עיתונאים פעילים.

ההנהלה מבקרת בחריפות גם את רשות השידור, שעימה היא נמצאת בסכסוך משפטי מסועף, ומציינת כך: "לא נופתע אם נגלה כי 'מכתב העשרה' [כך מכונה המכתב שנשלח בשבוע שעבר מטעם עשרה חברים באגודה] יצוטט בכתב ההגנה של רשות השידור, וייתכן שזהו המניע המרכזי לכתיבתו בעיתוי הנוכחי".

נוסף על כך מדגישה הנהלת אגודת העיתונאים כי הפעילות המשפטית של האגודה נכללת בתשלום חודשי קבוע שמוענק למשרדו של עו"ד אילן בומבך, ועל כן אינה גדלה עם כל תביעה ותביעה שמוגשת מטעמה. כמו כן, הנהלת האגודה מזכירה לחבריה כי מאז בחירתו של יוסי בר-מוחא למנכ"ל בשנת 2002, נמחק הגירעון בפעילות השוטפת של האגודה ומרכיב השכר בתקציב השנתי צומצם בשיעור ניכר.

אריה אבנרי (צילום מסך)

אריה אבנרי (צילום מסך)

האגודה מתגאה בכך ששכרו ברוטו של המנכ"ל בר-מוחא עומד כיום על 463 אלף שקל לשנה, לעומת שכרו של המנכ"ל הקודם רזי גוטרמן, שעמד בשנת 1999 על 510 אלף שקל. לפי המידע המעודכן ביותר שבאתר "גיידסטאר", שכרו ברוטו של המנכ"ל בר-מוחא עמד בשנת 2012 על 514,211 שקל. עוד מבקרת הנהלת האגודה את אחד מחותמי המכתב, אריק בכר, ומציינת כי עלות שכרו כמזכ"ל מועצת העיתונות עומדת על 360 אלף שקל בשנה. לדבריה, מדובר בעלות "גבוהה ביותר ובמיוחד בשים דגש על חוסר העשייה של המועצה". לפי הנתונים באתר "גיידסטאר", שכרו ברוטו של בכר בשנת 2012 עמד על 309,918 שקל.

הנהלת האגודה מוסיפה ומזהירה את חבריה כי אל להם לקבל את הדרישה לערוך בחירות חדשות להנהלה. במכתב שהפיצה נטען כי "לו ייערכו כעת בחירות שיובילו להחלפת הנהלת האגודה, בעת הזאת בה אחדים מחברי ההנהלה הם שותפים משמעותיים, יחד עם אגודת העיתונאים בירושלים וכן בנפרד ממנה, למו"מ אודות עתיד השידור הציבורי כמו גם המאבק על דמותו ואופיו של 'חוק השידור הציבורי התשע"ד', תהיה לדבר השלכה קטלנית!".

אשר לחוב המיליונים למינהל מקרקעי ישראל (המכתב הנוכחי נוקב בסכום של 22 מיליון שקל), הנהלת האגודה הנוכחית מאשימה את ההנהלות הקודמות, בראשות אריה אבנרי ומשה נסטלבאום, וטוענת כי הן האחראיות להיווצרות החוב ותפיחתו.