עיתון "מעריב" ייצא מחר לאור במהדורה מצומצמת. מוסף הספורט של העיתון יבוטל ותוכנו ייכלל בקונטרס החדשות. מוסף הכלכלה יבוטל אף הוא ויאוחד עם מוסף "המגזין", שכבר כיום כולל מספר מצומצם של עמודים המסמלים את שאריות מוסף התרבות "ז'ורנל". לא ידוע בשלב זה אם ביטול מוסף הספורט והכלכלה ימשיך לאורך כל ימות השבוע או שיאפיין את גליונות יום א' בלבד.

זהו צעד משמעותי נוסף בצמצום היקפי מהדורת הדפוס של "מעריב", שנאלץ לבצע קיצוץ דרסטי בהוצאות בשל מצבו הכלכלי המידרדר. נוסף לפיטורי עובדים מכלל מחלקות העיתון, חתך לאחרונה "מעריב" את מספר העמודים במוסף הכלכלי "עסקים", שנועד, עם רכישת העיתון על-ידי איש העסקים נוחי דנקנר בשנה שעברה, להפוך לבר-תחרות עם "דה-מרקר" ו"כלכליסט".

בשבוע שעבר טען עורך-הדין של "מעריב" כי לעיתון אין כסף לשלם את המשכורות של החודש הבא. מנכ"ל העיתון, טל רז, הכחיש טענה זו והבהיר כי בידי העיתון אמצעים לתשלום המשכורות הקרובות.

ב"מעריב" בוחנים בימים אלה אפשרויות נוספות לצמצום ההוצאות השוטפות. בין היתר נשקלת האפשרות לבטל את הפצת מהדורות ימי החול לאזורים מרוחקים או כאלה שבהם ההפצה יקרה מסיבה אחרת. לפי תוכנית זו, רק מהדורות סוף-השבוע וערבי החג של העיתון ימשיכו להגיע לכל בית בישראל שיחפוץ בכך.

במקביל הוחלט להקדיש משאבים לפיתוח מזורז של אפליקציה שתתרגם את תוכני העיתון המודפס למחשבי-לוח (טאבלט). מבחינת העיתון מדובר בחזרה לתוכנית שנזנחה בעבר בשל מצוקת תקציב. באופן אירוני, מיזם הדיגיטציה של "מעריב" קיבל תנופה מחודשת דווקא על רקע החרפת המשבר הכספי של החברה. מה שנחשב בעבר למותרות, ועל כן קוצץ, הפך לאחרונה לפתרון זול מול עלויות ההפקה וההפצה הגבוהות של מהדורת הדפוס.

בפועל, מהפכת הדיגיטציה החלה כבר ביום שישי האחרון, אם כי לא באופן מתוכנן. מהדורת הדפוס של "מעריב" שהגיעה לבתי המנויים לא כללה את כל המוספים. אלו נזרקו לפח על-ידי עובדי ההפצה, הנוקטים עיצומים. העובדים, המונים 950 איש לפי "גלובס", חוששים זה זמן כי מלאכת ההפצה תעבור לחברה חיצונית ונאבקים כעת על גובה הפיצוי שיקבלו. בתגובה הוזעקו עובדי המערכת כדי לתגבר את מחלקת השירות בעיתון, והמנויים הוזמנו לעיין במהדורה הדיגיטלית שנפתחה לשימוש חופשי.

"הנהלת העיתון רואה בחומרה רבה את הפעולה האלימה של עובדי הפצת המנויים ואת הפגיעה הבוטה שביצעו במקור פרנסתם ובפרי עמלם של מאות עיתונאים ועובדי העיתון", כתב המנכ"ל רז בהודעה שהועברה לעובדי "מעריב".

גם כתב העיתון לענייני רווחה יובל גורן הביע מורת רוח מהתנהלות עובדי ההפצה. תחת הכותרת "האמצעים לא תמיד מקדשים" פירסם גורן רשימה ביקורתית בעמוד הפייסבוק שלו ובה התלונן כי "הצעד הבריוני שעשו אתמול עובדי ההפצה, בחסות מלאה של ההסתדרות [...], אולי היה במטרה לגרום להנהלת 'מעריב' ולבעליה להזיע, אבל בעיקר פגע ברינה, דב, רות ואלפים אחרים שהמתינו למוספי החדשות, התשבצים, ל'ז'ורנל' ול'סופשבוע', אותם החליטו אותם עובדי ההפצה להשמיד מיד עם צאתם ממכונות הדפוס, ולפי הבנתי פשוט השליכו אותם לפחי אשפה ברחבי תל-אביב".

מ"מעריב" טרם נמסרה תגובה.