התוכנית ה-60 של "קול העין", הפעם בהנחיית איתמר ב"ז ונמרוד הלברטל, נפתחת בדיון על תביעת ההשתקה שהגישה חברת אורבן נדל"ן נגד העיתונאית שרון שפורר. המנחים משוחחים עם כתב "העין השביעית" אורן פרסיקו, שחשף לראשונה את תביעת ההשתקה – אך נאלץ להסיר את הדיווח מהרשת.

פרסיקו מספר על ההליך המשפטי הממושך שבסופו פורסם – בשבוע שעבר – דיווח מעודכן על התביעה נגד שפורר, ומדוע לא כלל דיווח זה את שמה של חברת אורבן נדל"ן, התובעת, ואת שמו של דודו דיגמי, העבריין שבגין מעשיו התבטאה שפורר בגנות החברה. כמו כן מעדכן פרסיקו את המאזינים כי מניין התומכים שהצהירו כי יישאו בנטל תשלום הפיצויים – אם וכאשר יוטל – חצה את רף היעד, 3,000.

בהמשך השיחה מצטרף לשידור אורי ענבר, יוצר קולנוע וטלוויזיה לשעבר ("המדריך למהפכה") וכיום עורך-דין. לפני כשבע שנים יזם ענבר קמפיין דומה בעקבות תביעת ההשתקה שהגישה משפחת עופר נגד מיקי רוזנטל ואילן עבודי, בגין סרטם "שיטת השקשוקה".

ענבר מסביר כי ההתגייסות הציבורית לשאת בנטל הפיצויים הפוטנציאליים לא נועדה להשפיע על ההליך המשפטי – אלא לנטרל את פער הכוחות בין תובע רב-עוצמה ונתבע חלש, מצב שעלול לגרום לעיוות דין. בהמשך הוא מגלה כיצד עלה בראשו הרעיון שעמד בבסיס הקמפיין למען יוצרי "שיטת השקשוקה".

אחרי הדיון הפותח משוחחים המנחים עם גדעון דוקוב, עיתונאי ב"מקור ראשון" ו-nrg, על כתבת תחקיר שפרסם בשבוע שעבר. במרכזה עומדת דמותו של וילהלם (ויל) רוט, עסקן פוליטי שבשנים האחרונות הצליח להשתלב בענף ההסברה הצומח וליהנות מדלת פתוחה גם בכלי התקשורת. רוט התראיין בטלוויזיה וברדיו, פרסם מאמרים באתרי חדשות רבים – מ-ynet ו-mako ועד אתרים אידיאולוגיים קטנים – וזכה למחמאות מעיתונאים בולטים המזוהים עם הצד הימני של המפה הפוליטית.

לפי כתבת התחקיר של דוקוב, מדובר היה בהצגה. רוט, שהציג עצמו כנצר למשפחה יהודית-אוסטרית, הוא בכלל משה טל חרותי מגבעתיים, והקשרים שבהם התפאר בפרלמנטים אירופיים היו במקרה הטוב מוגזמים, ובמקרה הפחות טוב בדיוניים לגמרי. בשיחה עמו מספר דוקוב על תהליך חשיפתו של רוט-חרותי, ועל הרושם שעשה עליו האיש הרבה לפני שהחלו לצוץ החשדות לגביו, כשנפגשו לראשונה.

התוכנית נחתמת בשיחה על העבר והעתיד של הרגלי הצפייה בטלוויזיה. על הקו: עומר כביר, כתב טכנולוגיה ב"כלכליסט". כביר משוחח עם המנחים על השינויים באופני השידור והקליטה של תכנים טלוויזיוניים, מנתח את היתרונות והחסרונות של הפלטפורמות החדשות – אך מעריך כי הצפייה המסורתית בטלוויזיה עוד רחוקה מלהפוך לזיכרון מאובק מן העבר.

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. התוכנית משודרת בקול-הקמפוס 106FM מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית". מפיקה: רתם שרעבי. עורכת מוזיקלית: חן ליטבק.