גורמים מסחריים שמחליטים להיכנס לעולם הווב 2.0 בלי הבנה מוקדמת בתחום, רק כי "כולם מדברים על זה", ילמדו על בשרם עד מהרה שבניגוד לאתר רשמי המפרסם באופן חד-סטרי הודעות לעיתונות, עולם הרשתות החברתיות ותוכן הגולשים הוא כביש סואן ורב-נתיבי של שיחות ודיונים עם לקוחות, גם כאלה שאינם מרוצים.

לקוח כזה הוא אביעד קדרון, מבקר טלוויזיה ב"רייטינג" ובבלוגים "צפניה, כולה צפניה" ו"צפניה שובר מסך". קדרון מאס בפרסומות הקופצות (פופאפים) שמתפרצות למסך של לקוחות חברת הלוויין יס במהלך תוכניות ומפרסמות תוכניות אחרות. אחרי שיחה עקרה עם שירות הלקוחות החליט לפנות ישר לקומת ההנהלה.

"יונה שלום, אתה לא מכיר אותי, אבל אני מכיר אותך", כתב קדרון במכתב פתוח באחד הבלוגים שלו לסמנכ"ל התוכן של יס, יונה ויזנטל. "אני כותב לך היום כי רציתי להודיע לך שהפסקתי לצרוך את המוצר שאתה והקולגות שלך מוכרים לי [...] אלוהים יודע מדוע בסצינה מותחת של 'דסקטר' צריך לקפוץ ריבוע צהוב ששואל: 'דקסטר, glee או לא glee'. מתישהו בעשור האחרון yes החליטה שכל המנויים שלה הם בטטות מפגרות מהפריפריה ושחשוב לשטוף להם את המוח בכל רגע פנוי. פעם זה היה אחרת. פעם yes התגאתה בתחכום ובמיתוג האינטליגנטי. פעם ידעת ש-yes אכן מביאה את התוכן הכי איכותי וידעת שיהיה לך כיף לצרוך אותו".

קדרון פירסם בטוויטר שלו קישור למכתב, והפנה את הטוויט אל ויזנטל, אחד הבכירים היחידים בתחום התקשורת בישראל שמפעיל חשבון טוויטר. "אנו משקיעים מחשבה רבה בדרך בה אנו מקדמים את התכנים שלנו, תוך שמירה על איזון נכון עם התוכן המשודר. צר לי שאתה חש ככה", השיב לו ויזנטל.

בעלי חשבונות טוויטר אחרים, ואני ביניהם, כתבו לוויזנטל ותמכו בדבריו של קדרון. טמיר כהן כתב: "כמו אביעד ועידוק , גם אני וגם חברי מרגישים כך. הסו קולד פרומואים האלו נהיים אלימים ומרגיזים יותר ויותר. ואני צרכן כבד שלכם".

היה זה מאבק כורסה אופייני לטוויטר. לו היינו בפייסבוק, מישהו גם היה פותח קבוצה חסרת תועלת בשם "מתנתקים מ-yes ולא חוזרים עד שהם מפסיקים להציק עם פופאפים!!", שהיתה מעוררת התלהבות לכמה ימים ונשכחת.

אבל ויזנטל הפתיע. פחות מיממה אחרי התגובה הראשונית הוא כתב טוויט נוסף: "אחרי מחשבה נוספת ובדיקה של הדברים, אני מקבל את דעתכם והפופ אפים יוסרו כבר בימים הקרובים".

ויזנטל, שמפעיל חשבון טוויטר מאז חודש יולי השנה, סיפר בכנס ראש-פינה האחרון על כוחה של פעילות בטוויטר: "באחרונה כתבתי בטוויטר שאנחנו שוקלים לשנות את תקציב הפקות הילדים שלנו. התוצאה הכלכלית של הטוויט הזה היתה חיסכון של 10 מיליון שקל ל-yes. הצלחנו ליצור רעש לא קטן עם הטוויט הזה. אם הייתי אומר אותו מסר בעיתון, לא בטוח שהיו מצטטים אותי, וגם אז היו לוקחים תגובה מהצד השני" (הציטוט מ"דה-מרקר", 12.12.09, בתיקונים קלים של שגיאות הקלדה).

מה שיכנע את ויזנטל, המחאה של קדרון בטוויטר, תלונות קודמות של צרכנים, תום מכסת הפופאפים שהוקצבה לנושא או חשש מעיתונאי שינפח את הדיון הקטן בטוויטר לכתבה גדולה? כך או כך או כך, הוא עשה את הדבר הנכון, בוודאי מבחינה תדמיתית – אמר לצרכנים שהוא טועה והם צודקים, ונתן להם את התחושה שהם ניצחו.