לה לרשת לראשונה ב-2002, בניהולו ועריכתו של באסם ג'אבר, כאתר של השבועון "פנורמה", שהוא בעליו ועורכו הראשי. רוב עובדי האתר הם גם כתבי השבועון המודפס, הממומן מפרסומות. פאנט מוגדר כ"אתר לכל המשפחה", והתוכן החדשותי והפובליציסטי המתפרסם בו עוסק בערביי ישראל, קהל היעד העיקרי שלו. באתר, מהפופולריים ביותר בקרב הנוער הערבי, מדורי חדשות, ספורט, תרבות, אמנות, ספרות ושירה, רכב ואסטרולוגיה. על-פי דברי בעלי האתר, כיום עומד ממוצע הכניסות היומי לאתר על כ-400 אלף משתמשים שונים, רבים מהם מהעולם הערבי.

בראיון שנתן לד"ר מוסטפא כבהא סיפר ג'אבר כי הוא מצנזר את התגובות ונמנע מפרסום תגובות העלולות לשמש בסיס לתביעות דיבה. "אנשי האתר עורכים צנזורה עצמית נוקבת", אמר, "ואכן לא התקבלה עד כה שום התראה מצד הצנזורה הכללית או ממחלקות השלטון המטפלות בתוכני האינטרנט בארץ".

בתו של ג'אבר, פרידה ג'אבר-בראנסי, עובדת גם היא כעורכת באתר ובעיתון "פנורמה" ומובילה קו המבקש לקדם צדק חברתי ולשפר את מעמדה של האשה בעולם הערבי. באתר גם דיווחים חדשותיים, בעיקר בנושאי בידור ותרבות מרחבי העולם הערבי.

ב-2007 חתם האתר על הסכם שיתוף פעולה עם חטיבת הסלולר של תפוז, שפיתחה פורטל ערבי המבוסס על תוכני האתר ומשווק כפורטל ערבי למשתמשי סלקום ואורנג'. הפורטל מספק גם דיווחים מהאתר וגם כתבות וידיאו שנוצרו על-ידי עובדי פאנט.

עורכים

בסאם ג'אבר

פרידה ג'אבר-בראנסי

כתבים

פרידה ג'אבר-בראנסי

אברהים אבו עטא

יוסף שדאד

נאיף זידאני

סמי עבד אל-חמיד

קישורים

האתר

הארון תחאוכו, "ערבים ברשת: המלחמה של פרידה ג'אבר ודיאנה חדד", חדשות נענע

ביבליוגרפיה

"מדריך החברה הערבית", מרכז מוסאווא, 2005

"העיתונות הערבית בישראל כמכשיר לעיצוב זהות חדשה", ד"ר מוסטפא כבהא, מכון חיים הרצוג, 2006

"רשות ללא גבולות: שימושי האינטרנט והעיתונות המקוונת בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל", מאת ד"ר מוסטפא כבהא, בתוך: עיתונות דוט. קום - העיתונות המקוונת בישראל, בעריכת תהילה שוורץ אלטשולר, המכון הישראלי לדמוקרטיה ומרכז בורדה, 2007