נולד ב-1976 בגבעתיים. אביו מנכ"ל המכון הרפואי מור, אמו עורכת-דין. למד בבתי-הספר היסודיים אופקים ואלון ובבית-הספר התיכון בן-צבי. בסוף 1994 התגייס ליחידת ההאזנה של חיל המודיעין, שם עסק בין היתר בכתיבת פרופילים על מנהיגים ערבים וניתוח דיווחי תקשורת ערבית.

את דרכו בעולם התקשורת החל בגיל 15, כתחקירן בתוכנית "תוסס", ששודרה בערוץ הראשון בהנחיית אקי אבני, ירדן בר-כוכבא, יעל אלמוג ואמנון פישר. לאחר שנה מונה לרכז המערכת של התוכנית "רואים שש-שש", ובמקביל השתתף בפיתוח התוכנית "זומביט", שעסקה במחשבים. שתי התוכניות שודרו בטלוויזיה החינוכית.

ב-1998 החל לעבוד כעורך ומשכתב בדסק החדשות של "ידיעות אחרונות", תחת העורך הראשי אילון שלו. ארבעה חודשים לאחר מכן החל גם לכתוב כתבות במוסף "7 ימים" של העיתון, בעיקר על נושאים הקשורים בעברו הצבאי. ריאיין את פנחס בוכריס, מפקד יחידת ההאזנה של חיל המודיעין, עם סיום תפקידו, ובכך היה הראשון שריאיין מפקד של יחידה זו. שנה וחצי אחר-כך מינה אותו משה ורדי, שהחליף את שלו בתפקיד העורך הראשי של "ידיעות אחרונות", לרכז הכתבים בעיתון.

רון לשם. רמת-גן, 10.2.2008 (צילום: יוסי זמיר)

רון לשם. רמת-גן, 10.2.2008 (צילום: יוסי זמיר)

ב-ספטמבר 2002 עבר לעיתון המתחרה, "מעריב", ושימש שם ראש מערכת החדשות. אחריו עזבו את "ידיעות אחרונות" עיתונאים רבים והצטרפו אליו ל"מעריב". כעבור ארבעה וחצי חודשים מונה לסגן עורך "מעריב". ביוני 2004 היה גם לעורך הראשי של nrg, אתר האינטרנט החדש של "מעריב". לתפקיד רכז הכתבים הביא את אבירם אלעד, סמג"ד בצנחנים, חסר ניסיון עיתונאי. בתקופתו ב"מעריב" פוטרו רבים מהעיתונאים הוותיקים, והובאו עובדים צעירים רבים. לבד מהפיטורים והמינויים הרבים היה מעורב גם בשינוי גוני הצבע בעמודי החדשות של העיתון.

בדצמבר 2005 עזב את "מעריב" ומונה לסמנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, תחת המנכ"ל אבי ניר. היה גם נציג קשת בדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2.

ב-11 במאי 2001 פירסם במוסף "7 ימים", שערכה אז רות יובל, כתבה שהתפרשה על פני 18 עמודים. בכתבה, שהוכתרה בכותרת "הר הקללה", הוצג ראיון עם לוחם פלוגת ההנדסה של גבעתי, רותם יאיר, שסיפר על חוויותיו כלוחם במוצב הבופור ערב נסיגת צה"ל מרצועת הביטחון. לשם עיבד את החומרים ששימשו אותו לצורך הכנת הכתבה יחד עם חומרים אחרים, וכתב את הספר "אם יש גן עדן", רומן עלילתי העוסק בשנתיים האחרונות של צה"ל בלבנון.

הספר יצא לאור ב-2005 בהוצאת זמורה-ביתן, זכה להצלחה מסחרית גדולה, זיכה את כותבו בפרס ספיר לספרות לשנת 2006 ובפרס יצחק שדה לספרות צבאית לשנת 2006 ותורגם לשפות זרות. מאוחר יותר היה הספר בסיס לתסריט שכתב לשם יחד עם הבמאי יוסי סידר לסרט "בופור", שיצא לאקרנים ב-2007.

ב-2005 היה חבר בוועדת היגוי ותכנון שהקימה את התוכנית ללימודי עיתונאות בבית-הספר לתקשורת של המרכז הבינתחומי בהרצליה, והוא מלמד שם קורס ביסודות העריכה העיתונאית.

קישורים

"ראש ענף התנהלות", נעמה לנסקי, "מוסף הארץ", 10.2.2007

"עולה ללבנון", אריאל שנבל, "מקור ראשון"