מעדויות שנשמעו במליאת מועצת העיתונות שהתכנסה שלשום עולה כי נמשך היחס העוין מצד משטרת ישראל כלפי עיתונאים. אודי הירש, סגן עורך האתר "וואלה", סיפר לנוכחים כי כתב האתר לענייני צבא וביטחון, יהושע בריינר, זומן לאחרונה לחקירה משטרתית בעקבות ידיעה שפירסם בחודש יוני.

בידיעה דיווח בריינר על כרוזים שהפיצו מתנחלים בגנות מפקד חטיבת שומרון, אל"מ איציק בר. בריינר ציטט מהכרוזים, ניתח את הרקע לפרסומם, ואף צירף לידיעה תצלומים שלהם. לצד זאת ניתן בידיעה פתחון פה לגורמי צבא ולדובר צה"ל, שהגיבו על המעשה.

לפי דברי הירש במליאה, לפני כשבועיים זומן בריינר לחקירה משטרתית באזהרה בחשד להעלבת עובד ציבור. "לא היה בידיעה, ככל שאני מבין, שום דבר שמצדיק את זה", אמר הירש לחברי מועצת העיתונות. "לא הפרת צו איסור פרסום, לא עבירת צנזורה, לא החזקה במסמכים אסורים. גוף כמו מועצת העיתונות צריך לתת על זה את הדעת".

בתשובה לפניית "העין השביעית" מאשר דובר המשטרה במחוז יהודה ושומרון, גיל אלחדד, כי בריינר אכן נחקר לאחרונה באזהרה. לדבריו, במשטרה התקבלה תלונה ממפקד חטיבת שומרון על כתבה שפורסמה כנגדו "בחשד שהתכנים של הכתבה מכילים חומרי הסתה נגדו". בעקבות התלונה נפתח תיק חקירה, ולאחר קבלת אישור ממשרדו של היועץ המשפטי לממשלה לחקור את התיק, זומן העיתונאי ונחקר. לדברי אלחדד, "העיתונאי נחקר בחשד עבירה לכאורה של פרסום חומר הסתה, ועל מנת להבין מנין הגיע אליו הכרוז, כמובן בלי לפגוע בחיסיון העיתונאי". לדבריו, עם סיום העבודה על התיק הוא יועבר לעיון הפרקליטות, אך ציין כי "בספק אם זה יוליד כתב אישום".

לדברי אלחדד, המשטרה למדה על הכרוז מהידיעה של בריינר ולא בדרך אחרת, ועל כן ביקשה לבדוק באילו אמצעים הגיע אליו המידע – האם באמצעות כרוז מודפס או באמצעות הדואר האלקטרוני. אם הכרוז מודפס, הסביר אלחדד, זה יכול לאפשר בדיקת בית-הדפוס וכדומה. אלחדד הוסיף כי בריינר שיתף פעולה בחקירה והסביר את הנסיבות שבהן הכרוזים הגיעו אליו. יצוין כי בידיעה עצמה כתב בריינר כי הכרוזים "הופצו דרך מיילים ובפורומים שונים".

אלחדד דחה בתוקף את הטענה כי חקירה באזהרה היא אמצעי הפחדה ואמר: "חקירה אינה מצביעה על מגמה להפחיד. המטרה של החקירה היא להגיע לחקר האמת, לא להעניש ולא להרתיע". הוא הדגיש כי הוא אישית ממשיך לעבוד עם בריינר גם לאחר חקירתו.

חקירתו באזהרה של בריינר באה בהמשך למקרה שעליו דווח בישיבה הקודמת של מועצת העיתונות – חקירתם באזהרה של עורך "מבט" אבי מוסקל ושניים מעיתונאי החדשות המקומיות של הוט, בחשד להפרת צו איסור פרסום. מוסקל אמר באותה ישיבה כי החקירה המשטרתית באזהרה היא "ניסיון להטיל אימה על עיתונאים".

עו"ד אופיר טל, המייצג את אגודת העיתונאים בירושלים, סיפר אף הוא במליאה שהתכנסה השבוע על החרפת היחס של המשטרה לעיתונאים בשנה האחרונה. לדבריו, בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית בפנייה לגופי תקשורת ישראליים וזרים לקבלת חומרי חקירה באמצעות צו משטרתי והחמרה ביחס לכתבים זרים. טל ציין כי ידוע לו על שני מקרים של עיתונאים זרים, צלמים, שנחקרו באזהרה בשנה האחרונה, אף כי הדבר לא הוביל בסופו של דבר לכתב אישום.

בשיחה עם "העין השביעית" הוסיף עו"ד טל: "משטרת ישראל הסירה את הכפפות במובן זה שאינה נרתעת עוד לזמן עיתונאים לחקירה באזהרה". לדבריו, זה כעשר שנים שהוא מייעץ לאגודת העיתונאים בירושלים, ומעולם לא מצא את עצמו עסוק בתיקים פליליים כמו בשנה האחרונה.

נשיאת מועצת העיתונות, השופטת (בדימוס) דליה דורנר, חזרה על הצעתה מהישיבה הקודמת של המועצה, ואמרה כי בכוונתה לזמן את ניצב יואב סגלוביץ', ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, כדי לשמוע את עמדתו.

מ"וואלה" נמסר: "מציאות שבה גופי חקירה במדינת ישראל מהלכים אימים על עיתונאים היא בלתי נסבלת. נמשיך בעבודתנו המקצועית ללא מורא וללא משוא פנים".