אתר news1 של יואב יצחק ימחק את שמו של יהלי קלריך מכתבה שפורסמה בו לפני כחמש שנים, ובמקום השם יופיעו האותיות י.ק. בלבד, כך סיכמו באי-כוחם של קלריך ויצחק, וזאת לצורך סילוק סופי של תביעת דיבה בסך 120 אלף שקל. כמו כן סוכם כי שמו המלא של קלריך יומר באותיות י.ק. גם בטוקבקים שהופיעו מתחת לכתבה. השופט אהרן ד. גולדס, מבית-משפט השלום בכפר-סבא, נתן אתמול תוקף של פסק דין להסכמת הצדדים.

הכתבה השנויה במחלוקת פורסמה באתר של יצחק באוגוסט 2005 על-ידי חנה בית-הלחמי, ועסקה באחורי הקלעים של הבחירות לראשות עיריית רעננה ובטענות של ראש עיריית רעננה, נחום חופרי, נגד קלריך. בשנת 2006 הגיש קלריך תביעה בגין פרסום לשון הרע נגד חופרי, שלטענתו הוציא את דיבתו, ונגד כמה כלי תקשורת שכתבו על הפרשה. בין הנתבעים נמנו רשת המקומונים של "הארץ", כתבת המקומון "צומת השרון" יערה קדוש, "הרשת המקומית", אתר news1 של יואב יצחק ובית-הלחמי.

במהלך הדיון בתביעה המקורית, בעקבות הסדר שאליו הגיעו הצדדים, נמחקו כל הנתבעים פרט לחופרי. בסופו של דבר נסגר התיק נגד חופרי בביטול התביעה של קלריך וביטול התביעה שכנגד שהוגשה על-ידי חופרי, כאשר על כל צד הוטל לשלם לאחר פיצויים בסכום זהה.

לאחר שנסגר התיק המקורי, הגיש קלריך תביעה חדשה נגד מו"ל ועורך news1 יואב יצחק בדרישה לפיצוי בסך 120 אלף שקל. קלריך לא תבע את כלי התקשורת האחרים, וזאת משום שרק יצחק פירסם את הטענות נגד קלריך בכלי תקשורת מקוון.

עו"ד דן אשכנזי, בא-כוחו של קלריך, הסביר לבית-המשפט את ההבדל בין כלי התקשורת כך: "בניגוד לפרסומים האחרים, על-ידי כלי תקשורת אחרים ובמות אחרות, שהם מזמן נחלת העבר, שהרי העיתונים הושלכו לפח כבר לפני שנים, הפרסום הזה רדף אותו אחרי שנעשה לראשונה, רודף אותו עד היום וירדוף אותו גם בעתיד, אם לא יוסר. אנשים כיום נוהגים לחפש מידע באינטרנט על כל מי שהם מעוניינים לברר עליו פרטים, וכל הקלדה של שם התובע במנוע החיפוש הידוע של 'גוגל' מעלה מיד את הכתבה בה הוא מוגדר כ'חפרפרת'".

מתצהירי הצדדים שהוגשו לבית-המשפט עולה כי לא היתה ביניהם מחלוקת באשר לעובדה שלפני מחיקת יצחק מהתביעה המקורית, סירב עורך ומו"ל news1 להתחייב למחוק את הכתבה מהאתר. בא-כוחו של יצחק, עו"ד אמיר טיטונוביץ, הצהיר כי התעניין בזמנו אצל יצחק באשר לנכונותו למחוק את הכתבה. "מר יצחק השיב את פני ריקם, וזאת באורח נחרץ וחד-משמעי. הוא הבהיר לי כי 'אין על מה לדבר', וכי אם התובע-קלריך יתנה את הצעת ההסדר במחיקת הכתבה מאתר האינטרנט, אזי הוא ימשיך בבירור המשפט, עד שיינתן פסק-דין", כתב טיטונוביץ בתצהירו. "מר יואב יצחק אכן לא הסכים למחוק את הפרסום, בטענה שבאופן עקרוני אינו עושה כן", הצהיר קלריך בפני בית-המשפט.

למרות ההתנגדות העקרונית, ולאחר שנדחתה בקשת יצחק לסילוק התביעה על הסף, הושגה פשרה. אתמול, במהלך דיון קדם משפט בתביעה החדשה, הודיעו באי-כוחם של הצדדים כי בהמלצת בית-המשפט הגיעו להסכם שלפיו הכתבה אכן לא תימחק, אך שמו של קלריך ימחק ויומר באותיות י.ק. הן בגוף הכתבה והן בטוקבקים שתחתיה. נכון לשעת כתיבת שורות אלו, השינוי בכתבה ובטוקבקים טרם בוצע.

עדכון, 22.12: שמו המלא של קלריך נמחק והוחלף בראשי התיבות י.ק. הן בידיעה והן בטוקבקים.