השופטת כרמלה האפט מבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו דחתה בשבוע שעבר תביעה שהגישה אגודת העיתונאים בתל-אביב נגד חברת נני-אחזקות בע"מ, ששוכרת מידיה את מתחם בית-הקפה בבית-סוקולוב. הליך משפטי זה בא לעולם אחרי שורה של תביעות הדדיות שהתנהלו בעבר בין הצדדים והסתיימו בגישור.

התביעה הנוכחית החלה לפני כשנתיים, אז דרשה האגודה מבית-המשפט להורות לחברת נני-אחזקות בע"מ לפנות את מתחם בית-הקפה בטענה ל"הפרות יסודיות של הסכם השכירות". בא-כוחה של האגודה, עו"ד אילן בומבך, טען בכתב התביעה כי חברת נני-אחזקות מכרה ללקוחות, בניגוד להסכם, אריזות של תה וקפה. עוד נטען כי חתימתו של מנכ"ל האגודה יוסי בר-מוחא זויפה במסגרת בקשת החברה לחדש את רשיון העסק, וזאת במטרה להגדיל את השטח המושכר בלי ידיעת האגודה.

חברת נני-אחזקות טענה, באמצעות עו"ד אבי בן-מאיר, כי פעלה לפי הסכם השכירות. לטענתה, היא מוכרת אריזות קפה ותה מאז 2004 בידיעת האגודה, באופן הגלוי לכל מבעד לחלון הראווה של בית-הקפה. כמו כן הכחישה את זיוף חתימתו של מנכ"ל האגודה.

יוסי בר-מוחא, דליה דורנר. כנס ישראלים להצלת הדמוקרטיה, בית-סוקולוב, תל-אביב, 18.3.2012. צילום: יהודה שגב

יוסי בר-מוחא ודליה דורנר (צילום: יהודה שגב)

בר-מוחא נחקר על תצהירו ביולי האחרון, אך לא הצליח לכבוש את לב השופטת. "דרך מתן התשובות שלך היא לא מקובלת עלי, אדוני", העירה לו השופטת האפט במהלך הדיון, כך לפי הפרוטוקול. "אדוני, תענה לשאלות בחקירה נגדית [...] תענה בטון יותר רגוע, כדי שמי שמקליד את התמלול יוכל לשמוע בצורה נעימה, ותענה לעניין". בהמשך העירה לו השופטת: "אדוני, אתה צועק בצורה בלתי נסבלת". "זה פשוט מקומם", הסביר בר-מוחא את תגובותיו לשאלות בא-כוחה של נני-אחזקות. "אבל אתה צועק בצורה בלתי נסבלת", חזרה והעירה השופטת האפט.

בהמשך הדיון, כאשר מנכ"ל אגודת העיתונאים שוב התלהט, אמרה לו השופטת האפט: "אדוני, סליחה, זה לא יכול להיות. אתה מופיע פה כעד היום, ואתה עושה מהאולם שלי תוכנית פופוליטיקה, וזה עוד מחמאה. זה פשוט לא יאה, לא מכובד, ואין לי משהו אחר לומר. אדוני, אני מצטערת שכך אתה מופיע, ואין באמור כדי להגיד אם אתה צודק או אינך צודק, אבל יש דרך, ואדוני חורג מן הדרך".

בין היתר נשאל בר-מוחא בחקירתו כיצד ייתכן שלא ראה כי בית-הקפה מציע למכירה אריזות קפה סגורות, בהינתן שבעבר ישב שם כמה פעמים בשבוע והאריזות מוצגות לראווה במדפי בית-הקפה. "אני מעולם לא ישבתי בתוך בית-הקפה", הסביר בר-מוחא, "ישבתי במרפסת בחוץ".

השופטת האפט דחתה את גרסת בר-מוחא, כאילו לא היה מודע שבמקום נמכרים מוצרי קפה. "בר-מוחא אמנם יושב במרפסת בית-הקפה", כתבה בפסק הדין, אך "לא ניתן להתעלם מאריזות הקפה הסגורות המסודרות על מדפים במושכר ופרושות לעיני כל, ונמצאות מאחוריו. [...] לפיכך, גם אם נכון שבר-מוחא נהג לשבת רק במרפסת המושכר, לא ניתן לקבל את הטענה שלא ראה את אריזות הקפה הסגורות המוצגות בו". כמו כן דחתה השופטת את הטענות הנוספות שהעלתה אגודת העיתונאים, ובהן טענת זיוף חתימתו של בר-מוחא.

"התביעה נדחית על כל רכיביה", פסקה, וחייבה את אגודת העיתונאים בתשלום הוצאות משפט בסך 15 אלף שקל.

57545-05-12