סיקור מותו של המוזיקאי לו ריד אתמול נזרע בשגיאות עובדתיות, אם בגלל החיפזון ואם בגלל חוסר ידע ואי-בדיקת עובדות.

"מקו": "לאחר שפגשו השניים בגיטריסט סטרלינג מוריסון והמתופף מורין טאקר, הקימו הארבעה את להקת ולווט אנדרגראונד". טאקר אמנם זוהתה לעתים בטעות כגבר בגלל שיערה הקצר והמראה האנדרוגיני, אולם היא מתופפת, לא מתופף.

"דה-פוסט": "בין השנים 1965–1973 היה חבר בלהקת הוולווט אנדרגראונד". הלהקה אמנם התפרקה ב-1973 (והספיקה לחזור בגלגולים שונים), אבל ריד עזב אותה ב-1970.

"וואלה": "אלבום הלהקה 'Loaded' שיצא בשנת 1970 אמנם הוקלט כאשר ריד עזב את ההרכב, אך היה כה משפיע כך שעד היום נחשבת הלהקה ללהקה האלטרנטיבית האמריקאית המשפיעה בכלל הזמנים". ריד דווקא השתתף באלבום, האחרון בהשתתפותו בלהקה, ועזב אותה לפני שחרורו. לדברי המוזיקאי חן רותם (סגול 59), "הדעה המקובלת היא שזה האלבום הפחות משפיע של ההרכב בראשות ריד".

"חורים ברשת": "לאחר שנטש את הוולווט ב-1970, ריד נסע לאנגליה והקליט אלבום סולו בגיבוי להקת הרוק המתקדם Yes". להקת Yes לא השתתפה באלבום "לו ריד". השתתפו בו שניים מחבריה, הגיטריסט סטיב האו והקלידן ריק וייקמן.

"ישראל היום": "ב-1971 פתח ריד בקריירת סולו ארוכה עם להיטו הראשון 'Walk on the Wild Side'". השיר הוקלט ויצא לאור ב-1972, ולא פתח את הקריירה של ריד, אלא נכלל באלבומו השני.

"מאחר שאנחנו בעידן האינסטנט/אינטרנט וכל זה, בכל מערכת גייסו, כנראה, את הכתב הפנוי היחיד עם גישה לוויקיפדיה והסתערו על המקלדות", התריס רותם, שכתב על השגיאות. "דווקא היום, כשיש כל-כך הרבה מקורות מידע זמינים, מצער לראות כל-כך הרבה טעויות, שיש לקוות שנובעות מחופזה ולא משטחיות ומחוסר הכרה משווע של הנושא. לו ריד, פרפקציוניסט עקשן שכמוהו, היה בטח מרסק להם איזה בקבוק ויסקי על הראש".

• תודות: חן רותם, איתמר ב"ז