כתבה בחתימת סוכנות הידיעות רויטרס שהתפרסמה בשבוע שעבר באתר "מאקו", בערוץ חדשות ערוץ 2 באינטרנט (21.8.13), מדווחת בהתרגשות על לידה:

כוכב נולד במערכת השמש: אסטרונומים בצ'ילה הצליחו לתעד את יצירתו של כוכב חדש במרחק של כ-1,400 שנות אור מכדור הארץ. [...] האסטרונומים ציינו כי ישתמשו בתיעוד הנדיר שהתקבל לידם בכדי להמשיך לחקור את אופן יצירתם של כוכבים נוספים במערכת השמש.

אלא שביקום שמחוץ לאתר חדשות 2, כוכבים לא נוצרים במערכת השמש, שבה יש כוכב אחד, השמש, וכוכבי לכת הפסיקו להיווצר בה לפני 4.5 מיליארד שנה. מה עוד שאם כוכב נמצא 1,400 שנות אור מכדור הארץ, הוא רחוק מאוד ממערכת השמש, שגודלה (לפי המסלול של פלוטו) כ-40 יחידות אסטרונומיות, שהן כ-5.5 שעות אור.

והכתבה ממשיכה:

בצילומים המדהימים שנאספו על-ידי האסטרונומים ניתן לצפות בפרץ אנרגטי של גז זוהר המאפשר את יצירתם של כוכבים נוספים. בתיעוד נראה החומר הנפלט אל תוך החלל במהירות על-קולית העולה על 621 מיליון ק"מ לשעה. החומר מתנגש עם האבק והפסולת שבחלל ויוצר מראות מרהיבים ביופיים.

פסולת בחלל היא חלקי חלליות ורקטות. במרחבי החלל שבני-האדם טרם הגיעו אליהם אין פסולת. ומנין הגיע המספר 621 מיליון קמ"ש? מתרגום לקוי. בכתבה המקורית הנתון הוא מיליון קמ"ש, שהם כ-621 אלף מיילים לשעה.

דיווח אסטרונומי. חדשות 2 באינטרנט, 21.8.2013

תודות: אבי בליזובסקי, אתר "הידען", יקי מנשנפרוינד