הסקירה שלהלן היא חלק מהמאמר "'הארץ' שלנו – 'הארץ' שלהם"

==

יום שלישי 18 ביוני, 10.30

ליד לוגו האתר מופיעים קישורים לטור ביקורת הטלוויזיה ולכתבה על הזעפת פנים בדמויות שמייצרת חברת לגו – שני טקסטים המתפרסמים בגיליון המודפס באותו בוקר. הכותרת הראשית – ההכרעה על התקיפה באיראן עתידה להידחות ל-2014 – זהה לכותרת הראשית בעיתון. מתחתיה הכותרות הבאות: ניקוב צמיגים וכתובת נאצה באבו-גוש (חדשה מעודכנת); הלובי נגד חוק הריכוזיות במשק (כתבה של איתן אבריאל ב"דה-מרקר" המודפס), דף הפייסבוק של החטיף פופקו (עידו קינן); תחרות יורו 2013 אינה מוכרת לנהגים בארץ.

בהמשך מופיע המדור "בארץ" ובו הידיעות הבאות: תקציב המדינה עבר בקריאה ראשונה (ידיעה חדשה); בכירים במשק לנתניהו: הקיפאון המדיני מסוכן לכלכלה; נמל אשדוד פנה למשטרה בבקשה שתבדוק את עסקיו של אלון חסן (מחזור של דיווחים מהעיתון המודפס). לצדו מתפרסם המדור "בעולם" ובו העדכונים החדשותיים הבאים: בית-המשפט ביוון פסק: לפתוח מחדש את רשות השידור; אובמה ופוטין: עמדותינו חלוקות בנושא הסורי; ראש עיריית ניו-יורק בעד מחזור.

מדור הדעות מפנה למאמרים, המתפרסמים ב"הארץ" המודפס, של עודה בשאראת, משה ארנס, עוזי ברעם, עמיר פוקס ועמית נויפלד.

בראש מדור "גלריה" מתפרסמת כתבה של מיכאל הנדלזלץ: מה משותף לדורון תבורי ולאיתי טיראן? לצדה סקירה על המעצב רון ארד, הטור "גברת מג'ונדרת", כתבה על ברברה סטרייסנד בירושלים וביקורת על הסרט "קפה דה-פלור" – רובם פורסמו באותו בוקר בעיתון. מתחת לפריטים הללו מופיעים קישורים לטור ביקורת הטלוויזיה, למדורי האופנה, "קול הקמפוס", הבריאות, מדע וסביבה, המוסף השבועי, הספורט.

"דה-מרקר" באתר "הארץ" מציע את התכנים הבאים מתוך הגיליון המודפס: המשטרה תבדוק עסקי אלון חסן באשדוד, וכן: בוררות בין כיל למדינה; בן-בסט: החלטות הממשלה על התקציב יהיו בעוכריה. כן מתפרסמים העדכונים החדשותיים הבאים: לפיד וכץ דנו במיקום הנמל הפרטי הראשון; הבנק הפדרלי יתחיל לצמצם התמריצים.

"קפטן אינטרנט" כולל את האייטמים הבאים: החטיף פופקו; אתר שחוסך דפדוף הלוך ושוב; ירושלים בירת האיחורים של האוטובוסים; לימוד מקוון באוניברסיטאות; מטריקס של גוגל.

במדור "ספרים" טקסטים מהיומיים הקודמים.

לאורך הטור שבקצה השמאלי של דף הבית מופיעות הפניות לכתבות אחרונות באתר, לכותרות נוספות ("ההתקפה על איראן תידחה"; "התפשטות הפוליו"; "תשלומים נוספים עבור שעות העשרה בבתי-הספר"), לכתבות מגזין (חייל שנאסר עליו לקרוא משיריו בגל"צ; פרשנות של צבי בראל על סגנונו המתון של נאום רוחאני; הכתבה על המעצב רון ארד ולכתבות נוספות שיש להן הפניות גם במיקומים אחרים באתר). קישורים נוספים (כמה מהם חוזרים על עצמם) מוצגים גם תחת הכותרת "הפופולריות בהארץ".

בשעה 14.00, שלוש וחצי שעות לאחר מכן, נראה דף הבית כך:

אותן שתי הפניות ליד הלוגו. לכותרת הראשית נדדה הידיעה "בכירים במשק: הקיפאון המדיני מסוכן" (הלקוחה מהעיתון המודפס). הכותרות שמתחתיה הובילו לעדכונים חדשותיים: משרד החוץ: הקפאת התוכנית להפחתת גזי החממה תפגע בתדמית ישראל; ראש עיריית נצרת-עילית מואשם בקבלת שוחד; משפחת המלוכה הבריטית תמכור מוצרי תינוקות. כן הופיע קישור לסקירה של יעל דר על ספרי הילדים החדשים של מאיר שלו ואתגר קרת.

המדור "בארץ" כלל את הכותרות הבאות: פשע שנאה באבו-גוש; לוחם השייטת: ההחלטה לדחות את התביעה [בגין זיהום מי הקישון] – פוליטית; יובל בנאי עבר צנתור; ראשים כרותים של שני צבאים בכניסה לנחל עמוד. המדור "בעולם" בישר: 200 אלף מפגינים בברזיל; אובמה: האח הגדול לא אוסף מיילים של אמריקאים; הפגנות בטורקיה.

לטור הדעות נוסף מאמר של אלכס צפרירי (על שימוש בקופים לצרכים רפואיים), המדור "גלריה" נפתח בדיווח על פסטיבל סרטי סטודנטים וכלל את התכנים שהופיעו בשעות הקודמות. הופיעה בו גם הידיעה על הצנתור שעבר יובל בנאי.

מדור הספורט נפתח בכתבה שאובה מהעיתון על הכדורסלנית מיכל אפשטיין, ומתחתיה קטע חדש ובו ראיון עם מישל פלטיני על אליפות אירופה לצעירים; השבוע לפני 27 שנים: היד של מרדונה (כתבה לקוחה מתוך העיתון); טוני פרקר שם עין על הטבעת (מתוך העיתון); שקיעתה של האימפריה הרוסית (עדכון על כדורסל נשים).

הכותרת הראשית ב"דה-מרקר" נלקחה מהעיתון המודפס ובישרה: בקרוב בישראל: שים 10,000 שקל וקבל מניות בסטרט-אפ, ומתחתיה ארבעה דיווחים שהופיעו גם ב-10:30. המדור "ספרים" הביא את סיפורם של הגרמנים שהתנגדו לנאצים וסקירות על ספרי הילדים של מאיר שלו ואתגר קרת, הכבוד האבוד של הפילוסופיה, המלחין הצבר הראשון.

הטור השמאלי לאורך דף הבית הביא שוב הפניות לכתבות וידיעות במיקום ובסדר משתנה.

בשעה 23.15 נראה דף הבית כך:

ליד הלוגו הופיעו קישורים למאמר של משה ארנס מעיתון הבוקר על הסתברויות יכולתה של ישראל להמשיך להחזיק ביהודה ושומרון ולכתבה חדשה על הצגת יאיר לפיד ברשת בדמותו של היטלר.

הכותרת הראשית הביאה את תגובתו המיידית של מורן שריר, מבקר הטלוויזיה של "הארץ", על מופע ההצדעה לשמעון פרס כפי ששודר באותו ערב בשלושת ערוצי הטלוויזיה (שעה קלה לפני כן נשאבה הכותרת הראשית ממאמר אוהד של אורי אבנרי על פרס, שיפורסם בעיתון למחרת). הכותרות שמתחת לראשית הובילו לידיעות חדשות: סגן ראש ה-FBI: הריגול האינטרנטי מנע פיגוע בוול-סטריט; השופט שנחשד בהכאת ילדיו לא יודח; בהוליווד רוקדים לחלילה של סין; במרדף אחר אוצר הגיימרים האבוד.

המדור "בארץ" עידכן אף הוא: ליקויים חמורים בתשתיות כיפת-ברזל; מבקר המשרד לבטחון פנים: מקורבים הועסקו שלא כדין; תחזית מזג האויר. המדור "בעולם" חידש: ארה"ב פותחת בשיחות ישירות עם הטליבאן; רוסיה: איראן הסכימה לעצור את העשרת האורניום ב-20%; הפגנות המונים מתפשטות בברזיל. טורי הדעות כללו את מאמריהם של רוית הכט על שלי יחימוביץ, אירי ריקין על חגיגות פרס ועלית קרפ על רסיס בישבן ותג מחיר.

מדור הספורט נפתח בדיווחים מעודכנים על נצחונה של נבחרת ספרד על איטליה ביורוליג הצעירה, העברת ניהול בית"ר ירושלים לידי אלי טביב, הפסד נבחרת הנשים בכדורסל ליוון, נבחרת איראן במונדיאל וכתבה מעיתון הבוקר על גמר ה-NBA.

הכותרת הראשית של "דה-מרקר" שאלה: מי המונופולים שנתפסו ברשת ועדת הכספים? הכותרות האחרות דיווחו על דברי אראל מרגלית ללפיד: אתה מוביל להחמרת הריכוזיות בניגוד לעמדתך בבחירות; סטנלי פישר מסכם כהונה; לארי סאמרס: לא היה קל להיכנס לנעליו של פישר; לבעלת השליטה בבנק הפועלים עניין ישיר בהעלאת מחיר הדיור. כל הדיווחים הללו היו חדשים.

"קפטן אינטרנט" הכריז בשעה זו: גוגל מגדירה את שטחי פלסטין. אייטמים נוספים: ישראל ומדינות נוספות לגוגל: יש לבדוק את היבטי הפרטיות בגלאס; המרדף אחר אוצר אטארי האבוד; מי עומד מאחורי התמונה של לפיד כהיטלר; הגולשים הכריעו: ניצחון לסוני פלייסטישן על מיקרוסופט אקסובקס.

המדור "ספרים" הכיל אותם תכנים כמו בשעה 14.00.

למאמר המלא: "'הארץ' שלנו – 'הארץ' שלהם"