רשות השידור מתגאה בשבועות האחרונים בשידור הבלעדי של "שומרי הסף", אך דומה כי היא גאה פחות במי שאחראי ליצירה, הבמאי דרור מורה.

במצבה הנוכחי, כשהיא פועלת פעמים רבות כשופר של השלטון האחראי עליה, לא היה זה מובן מאליו שהנהלת רשות השידור תקבל החלטה לשדר את סרטו הביקורתי של מורה בגרסה מלאה ומורחבת, כמיני-סדרה. אולם כבר לאחר שידור הפרק הראשון התגלע עימות בין הרשות למורה. כשהבמאי גילה כי בתום שידור הפרק התקיים באולפן ערוץ 1 דיון על הסדרה, הוא פירסם בעמוד הפייסבוק שלו סטטוס ביקורתי ("אין לי ספק שזו הכתבה פוליטית מלמעלה"), ובהמשך התראיין לכמה כלי תקשורת והביע תרעומת על עצם קיום הדיון. עם או בלי קשר לביקורת שהביע מורה, כמה ימים לאחר מכן בוטלה ברגע האחרון ברשת ב' תוכנית שבה היה מורה אמור להשתתף.

כעת מדירה רשות השידור את מורה גם ממודעות הפרסום לסדרה שלו עצמו. בסוף השבוע פורסמה על פני עמוד שלם במוסף "הארץ" מודעה שנועדה לקדם את שידור הסדרה בערוץ 1, ואתמול התפרסמה מודעה נוספת על פני עמוד שלם ב"דה-מרקר". באופן יוצא מגדר הרגיל כללו המודעות את שם הסדרה, את שם הערוץ שבו היא משודרת, את שעת השידור, ואפילו את המשפט "הגרסה המלאה לסרט עטור הפרסים", אולם שמו של מורה הושמט.

מודעת פרסומת לסדרה "שומרי הסף" בערוץ הראשון, ללא שמו של הבמאי דרור מורה

מודעת פרסומת לסדרה "שומרי הסף" בערוץ הראשון, ללא שמו של הבמאי דרור מורה

בעקבות העלמת שמו של יוצר הסדרה, שיגר אמש יו"ר איגוד במאי הקולנוע והטלוויזיה בישראל, יריב הורוביץ, מכתב אל מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם. "נדהמנו הבוקר לראות בעיתון 'הארץ' פרסומת של ערוץ 1 לסרט 'שומרי הסף' בלי שניתן בה כל קרדיט לבמאי דרור מורה", כתב הורוביץ. "הבמאי הוא יוצרו של הסרט (או הסדרה, במקרה שלפנינו) ואין בלתו, והתעלמות ממנו כמוה כביזוי היצירה. מאז ומתמיד נהוג בארץ, כמו גם בכל מקום אחר בעולם שמכבד את יוצריו, לכלול בפרסומים לסרטים את שם הבמאי.

"כיצד קורה שדווקא הערוץ הציבורי, שמציג את עצמו כבית של היצירה המקורית, שובר נוהג מחייב זה? האם במודעה שמשתרעת על פני עמוד שלם בעיתון יומי לא נמצא מקום לעוד ארבע מלים, 'סרטו של דרור מורה'? מה גרם להשמטת שמו של הבמאי מהפרסומת? האם זו הביקורת הפומבית הלגיטימית שמתח לאחרונה על ערוץ 1? הייתכן שרשות השידור מתגאה כל-כך בהשקעתה ביצירה אמיצה, ביקורתית ונוקבת, אך מתביישת ביוצרה?".

הורוביץ מסיים את מכתבו בבקשה לבן-מנחם כי להבא לא יושמט שמו של הבמאי מפרסומי ערוץ 1.

ברשות השידור העדיפו שלא להתייחס לסוגיה ובמקום זאת מסרו בתגובה: "נראה כי התעסקותו האובססיבית הביקורתית והחד-צדדית של מר פרסיקו ברשות השידור מביאה אותו למחוזות משמימים והזויים. מעולם הרשות לא החרימה את מורה בכל פעילות שהיא".