איחוד המערכות של קבוצת "ידיעות אחרונות" הולך ומתממש. לפני כחצי שנה פורסם כי הקבוצה מתכננת להעביר את פעילותה לבניין אחד באזור ראשון-לציון, במטרה לחסוך עלויות. בשבועות האחרונים החלה התוכנית לקרום עור וגידים.

על-פי הצפוי, בשנת 2015 יעברו מערכות "ידיעות אחרונות", ynet, "כלכליסט", רשת המקומונים ורשת המגזינים של "ידיעות אחרונות" אל בניין אחד בראשון-לציון, שם שוכן כיום בית-הדפוס המרכזי של העיתון. לקראת המעבר שכרה הקבוצה את שירותיה של חברת הייעוץ האסטרטגי תפן. לפני כשלושה שבועות החלה חברת הייעוץ בעבודתה, ובמהלך החודשים הקרובים יסקרו אנשיה את עסקי הקבוצה כדי לתכנן את מהלך האיחוד.

אל יועצי תפן יצטרפו בכירי "ידיעות אחרונות", שיעזרו להכין את הקרקע לאיחוד המסחרי, התפעולי והמערכתי של הקבוצה. לתפקיד הפרויקטור של איחוד המערכות השונות מונה יואל אסתרון, מו"ל "כלכליסט". בחודשים הקרובים, לצד עבודתו ב"כלכליסט", אמור אסתרון להכין את תוכנית האיחוד. בשבועות האחרונים החל אסתרון לבקר במערכות המרכזיות של הקבוצה, כולל "ידיעות אחרונות", ynet, המקומונים והמגזינים, לסדרת פגישות עם העורכים הבכירים. זאת, כדי להכיר מקרוב את עבודתם ולחשוב על אפשרויות האחדה שונות.

אחת השאלות שאסתרון ייאלץ להכריע בהן נוגעת לאפשרות שהאיחוד בין המערכות לא יהיה נדל"ני בלבד, אלא גם עיתונאי. במלים אחרות, ברור כי הקבוצה תוכל לחסוך הוצאות מוויתור על נדל"ן יקרים במיקומים אסטרטגיים כגון רחוב מוזס בתל-אביב, אולם אסתרון ויועצי תפן יבחנו את האפשרות לחסוך בתקציבים נוספים כתוצאה מאיחוד דסקים ופיטורים של בעלי תפקידים כפולים בקבוצה.

כבר כיום מתקיימים שיתופי פעולה ראשונים בין חלקים שונים של קבוצת "ידיעות אחרונות", שבעבר פעלו בנפרד. לפני כשנתיים החלו צלמי ynet להעביר תצלומים גם לעיתון "ידיעות אחרונות". זמן קצר אחר-כך אוחד דסק הספורט של ynet עם זה של העיתון המודפס, ולקראת הבחירות האחרונות החל בקרב הכתבים הפוליטיים של האתר והעיתון שיתוף פעולה, שהמשיך גם לאחר שמערכת הבחירות הסתיימה.

אם האיחוד בין המערכות יבוא לידי ביטוי גם במצבת כוח האדם, יהיו עיתונאי "ידיעות אחרונות" בעמדת נחיתות לעומת עמיתיהם לקבוצה, שכן להבדיל מעובדי ynet ו"כלכליסט", עיתונאי "ידיעות אחרונות" אינם מאורגנים.

מ"ידיעות אחרונות" לא נמסרה תגובה.