מועצת האתיקה הבריטית (IPSO) קבעה כי ה"סאן" לא הפר את כללי האתיקה כשדיווח על הטענה שפלסטינים ערפו ראשים של תינוקות במהלך הטבח ביישובי דרום ישראל ב-7 באוקטובר 2023.

הטענה הופיעה על שער ה"סאן" ב-11 באוקטובר 2023: "פראים 'ערפו ראשים של תינוקות' במהלך הטבח". בהמשך נכתב גם כי "נטען שטרוריסטים של חמאס ערפו ראשים של תינוקות בהשתוללות ברברית ביישוב ישראלי שהותירה 40 צעירים מתים".

ב"סאן" טענו כי גם היו מדווחים על הטענה כעובדה, לא ניתן היה לסווג אותה כאי דיוק "משמעותי" לפי סעיף 1 בקוד האתי, מכיוון שחמאס אכן רצח תינוקות חסרי הגנה, ילדים ומבוגרים, ו"בהקשר זה, האופן בו נהרגו הילדים לא יכול להיחשב כאי-דיוק משמעותי".

המועצה הבריטית דחתה תלונה דומה גם ביחס ל"טלגרף".

המועצה קבעה כי העיתונים ציטטו את המידע כטענה ולא כעובדה, ולכן לא הפרו את חובת הדיוק שבתקנון האתיקה.

מועצת האתיקה היא גוף רגולציה עצמית של העיתונות הכתובה באנגליה, שנוסד בעקבות פרשת האזנות הסתר והמלצות ועדת לווסון. מטרתו היא לאכוף את כללי האתיקה המפורטים ב"קוד האתי של העורכים".

שער ה"סאן", 11.10.23

שער ה"סאן", 11.10.23

בסוף השנה שעברה, מכון פוינטר (Poynter) ואתר בדיקת העובדות פוליטיפאקט (PolitiFact) הודו כי פרסמו דיווח שגוי ומטעה בנוגע לזוועות שביצע חמאס ב-7 באוקטובר בישראל. תחקיר שפורסם בשני האתרים קבע באופן שגוי כי אין בסיס לטענה שאנשי חמאס ערפו ראשים של תינוקות וילדים במהלך הטבח ביישובי עוטף עזה, זאת למרות מספר עדויות של עדי ראייה, כולל ד"ר חן קוגל, מנהל המכון הלאומי לרפואה משפטית, על גופות של ילדים ותינוקות ערופי ראש.

ב-7 באוקטובר רצחו אנשי חמאס, הג'יהאד האיסלאמי ועזתים אחרים שפלשו לישראל 1,170 איש, בהם 8 ילדים מתחת לגיל 8 ו-106 ילדים ובני נוער בגילאים 10-19, כך לפי תחקיר של יובל הרפז ושגיא אור שהתפרסם ב"דה מרקר".