מכון פוינטר (Poynter) ואתר בדיקת העובדות פוליטיפאקט (PolitiFact) הודו כי פרסמו דיווח שגוי ומטעה בנוגע לזוועות שביצע חמאס ב-7 באוקטובר בישראל. תחקיר שפורסם בשני האתרים קבע באופן שגוי כי אין בסיס לטענה שאנשי חמאס ערפו ראשים של תינוקות וילדים במהלך הטבח ביישובי עוטף עזה, זאת למרות מספר עדויות של עדי ראייה, כולל ד"ר חן קוגל, מנהל המכון הלאומי לרפואה משפטית, על גופות של ילדים ותינוקות ערופי ראש.

החמאס ופלסטינים נוספים שהצטרפו לטבח ב-7 באוקטובר לא רק הרגו כ-1,200 אנשים, נשים וילדים, אלא גם ביצעו זוועות בעלות אופי והיקף יוצא דופן שממשיכות להיחשף גם כעת, שבועות אחרי הטבח. חמאס ותומכיו, בעולם הערבי ובקרב חלקים בשמאל הגלובלי, מנסים להכחיש את הטבח ואת הזוועות, כשאחד ממוקדי ההכחשה הוא האקט של עריפת ראשי ילדים ותינוקות, שהעדויות עליו התפרסמו כבר סמוך לאחר הטבח וצוטטו בידי גורמים רשמיים, כולל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

בעקבות פרסום של ארגון קאמרה שניתח את התחקיר השגוי, נסוגו האתרים מהטענה השקרית ופירסמו גרסה חדשה של התחקיר. קייטי סאנדרס (Katie Sanders), עורכת פוליטיפאקט, פירסמה טור המתייחס לחלק מהטעויות שנכללו בתחקיר המקורי, אם כי כשלה מלהודות כי הטענה המרכזית שבו התבררה כשגויה. יש לציין כי באתרים גם בחרו לא למחוק את התחקיר המקורי, למרות שהתברר כי הוא אינו נכון, והוא עדיין זמין ברשת.

התחקיר לא רק התעלם מעדויות שהיו זמינות לפני פרסומו אלא גם ציטט באופן שגוי טענות לגבי הזוועה, כך שנראה כאילו הן כוזבות: הכותבת, שרה סוואן (Sara Swann), עירבבה בין העדויות על רצח של עשרות ילדים לעדויות על עריפת ראשים, כך שתוכל לטעון כי הטענות לעריפת ראשים של עשרות ילדים היא שקרית - למרות שטענה כזו לא נטענה על ידי הגורמים שציטטה.

פוינטר הוא בית ספר ומכון מחקר לעיתונות בארה"ב, המפעיל בין היתר את אתר בדיקת העובדות פוליטיפאקט.