הרשות השנייה מבקשת מבית-המשפט לדחות על הסף את התביעה שהגיש נגדה הרב אמנון יצחק. התביעה היתה השלישית ברצף תביעות שהגיש יצחק בעקבות ראיון ידוע לשמצה שהעניק לשמעון ריקלין בערוץ 14.

בחודש יוני האחרון התארח יצחק בתוכניתו של ריקלין כדי לשוחח עמו על "הקרע בעם". הרב יצחק פתח בנאום שטנה כלפי "השמאלנים", מייסדי המדינה, הישראלים המתנגדים להפיכה המשטרית ופוליטיקאים המתנגדים לנתניהו, תוך כדי שהמראיין ריקלין מעודד אותו.

בראיון טען עוד יצחק בין היתר כי מנהיגי תנועת העבודה, במשתמע, הגבילו עליית חרדים וזקנים לישראל והניחו להם להישמד בשואה. "בשואה נתנו רק ל-4.5% סרטיפיקטים לעלות לארץ", אמר הרב יצחק. "בכוונה נתנו לחרדים פחות?", השלים ריקלין. "בדיוק", ענה הרב יצחק, "לא רצו להביא חרדים ולא רצו להביא זקנים". בהמשך הרחיב והסביר: "מי הפקיר את היהודים שמה בשואה? אתה יודע? בהיסטוריה? השמאלנים האלה שהקימו. מפא"י. היה על הרכבות כתוב מפא"י והיו מעלים את החבר'ה של מפא"י".

בעקבות הראיון של יצחק בערוץ 14 הגיעו תלונות רבות אל שולחנו של דוד רגב, נציב פניות הציבור של הרשות השנייה, המפקחת על שידורי הערוץ. בתגובה לתלונות כתב רגב: "מצפיה בתוכן מצאתי כי דבריו של המרואיין היו מזעזעים ופוגעניים. אמירתו לפיה תנועת מפא"י הייתה שותפה לשילוחם של יהודים באירופה באמצעות רכבות המוות אל מותם היא אמירה הפוגעת בזכר קורבנות השואה ופוגעת במשפחותיהם".

בעקבות דברים אלה הגיש יצחק תביעה נגד הרשות.

"התובע מעולם לא אמר ח"ו שעל רכבות בהן נשלחו יהודים להשמדה בשואה היה כתוב מפא"י, והתובע מעולם לא ייחס בחייו למפלגת מפא"י, תפקיד כלשהו הקשור למעשיהם המזעזעים של הנאצים יימח שמם וזכרם", נכתב בכתב תביעה שהגיש הרב יצחק נגד הרשות השנייה, בדרישה לפיצוי בסך כ-80 אלף שקלים.

לפי הרב יצחק, הוא רק הביע ביקורת "על 'רכבת המיוחסים' שבאמצעותה ניצלו 1,684 יהודים 'מיוחסים'". בכך מכוון הרב יצחק ככל הנראה ל"רכבת קסטנר" שיצאה מבודפשט בסוף יוני 1944 ועליה למעלה מ-1,600 יהודים.

ברשות השנייה דורשים, באמצעות עורכי-הדין עופר קורלנדר, אסף הדני וכוכבה אוחנה, לדחות את תביעתו של יצחק על הסף בשל היעדר עילה והיעדר יריבות. חוק הרשות השנייה, הם מזכירים, מסמיך את נציב תלונות הציבור לפעול באופן עצמאי ובלתי תלוי ברשות, כך שאין כל מקום לתבוע את הרשות בגין פעולותיו. בנוסף, טוענת הרשות, החוק קובע כי לנציב חסינות מביקורת שיפוטית בעניין החלטותיו. יצחק יכול היה לעתור לבג"ץ נגד החלטת הנציב, ומכיוון שלא עשה זאת הרי שגם לגרסתו לא נפל בה כל פגם.

עוד נטען בכתב ההגנה כי הפרשנות המאוחרת שמנסה יצחק ליצוק בדברים שאמר בערוץ 14 היא פרשנות מקוממת כשלעצמה, שממילא אינה עולה בקנה אחד עם האופן שבו הובנו דבריו על ידי הצופים, המתלוננים לנציב, אתר יד-ושם ואף על ידי מגיש התוכנית ריקלין.

57001-09-23