עיתונאים של סוכנות הידיעות הבינלאומית AP בוחרים להתעלם מדו"ח הביון האמריקאי, הודעות צה"ל וממצאים פיזיים בשטח, ולהמשיך ולטעון כי חמאס לא ניהל פעולות צבאיות מבית החולים שיפא בעזה.

תמר שטרנהל, ראש הסניף הישראלי של "קאמרה", מצטטת מכתבות של סמי מג'די ווואפה שוראפה מהימים האחרונים הקובעות כי טענת צה"ל כי בית החולים שימש מרכז פיקוד של חמאס אינן נכונות, ומצטטות ביקורת נטולת מקור על כך שצה"ל סיכן אזרחים שלא לצורך בפשיטה על בית החולים.

כבר בינואר השנה התפרסם דו"ח של סוכנויות ביון אמריקאיות, הנשען לטענתן על מידע עצמאי, לפיו בית החולים שיפא שימש כמוצב פיקוד של חמאס ושל הג'יהאד האיסלאמי וכי ארגוני הטרור השתמשו בו גם לכליאת חטופים מישראל. גם ב-AP דיווחו על הדו"ח.

עוד קודם לכן, בנובמבר 2023, אמר דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי במסיבת עיתונאים: "יש לנו מידע מודיעיני משלנו שמשכנע אותנו שחמאס משתמש ב'אל-שיפא' כמרכז פיקוד ובקרה וככל הנראה גם כמתקן אחסון, תוך שימוש בבית החולים כמגן מפני פעולה צבאית והצבת החולים והצוות הרפואי בסיכון גבוה. אנחנו בטוחים בהערכת המודיעין שלנו לגבי האופן שבו חמאס משתמש בבית החולים".