התביעה שהגישה חברת החדשות של קשת 12 והעיתונאי ניר דבורי נגד אתר "אייס" (ice) הסתיימה בהסדר מחוץ לכתלי בית-המשפט. "אייס" יפרסם התנצלות ויתרום 25 אלף שקל.

לפני כשלושה חודשים הגישו חדשות 12 ודבורי תביעה בסך 300 אלף שקל נגד חברת יו קלע בע"מ, מפעילת אתר "אייס", בטענה לפרסום דיבתי הנובע מרצון למשוך גולשים לאתר גם במחיר חוסר דיוק.

התביעה הוגשה בעקבות ידיעה שהופיעה באתר "אייס" על ציוץ שצייץ כתב תאגיד החדשות הישראלי אבישי גרינצייג. בעוד גרינצייג צייץ בטוויטר כי "ניר דבורי פרסם ידיעה רגישה ללא אישור, המהווה עבירת צנזורה. זה לא עניין של מלחמות קרדיטים בין כלי תקשורת. זה עניין של פגיעה בביטחון המדינה", באתר "אייס" פורסמה ידיעה תחת הכותרת "ניר דבורי הואשם בעבירה חמורה: 'פגיעה בביטחון המדינה'".

ציוץ של "אייס" המפנה לכתבה על ניר דבורי תחת הכותרת המקורית (צילום מסך)

ציוץ של "אייס" המפנה לכתבה על ניר דבורי תחת הכותרת המקורית (צילום מסך)

חדשות 12 ודבורי טענו, באמצעות עורכי-הדין ד"ר ישגב נקדימון ודיקלה בירן, כי מדובר ב"פרסום דיבתי, כוזב ושקרי", שכן דבורי "לא הואשם בעבירה כלשהי ולבטח שלא בעבירה חמורה כגון פגיעה בביטחון המדינה".

עוד טענו התובעים כי "הפרסום הדיבתי הוא דוגמה מובהקת ל'קליקבייט' - פתיון קליקים - היינו פרסום של אתר אינטרנט המכוון לסקרן ולפתות גולשים להיכנס ולקרוא תוכן מסוים על מנת להגדיל את תעבורת הגולשים באתר האינטרנט ואת הכנסות האתר כתוצאה מכך, והכל על חשבון האמת העובדתית ואיכותו של התוכן האמור".

בעקבות הפרסום פנו דבורי וחדשות 12 לעורך "אייס" ניצן כהן ודרשו כי הפרסום השקרי יוסר מייד, האתר יתנצל וישלם פיצוי בסך 200 אלף שקלים. כותרת האייטם אמנם שונתה, ל"אבישי גרינצייג נגד ניר דבורי: הפרת צנזורה", אולם מעבר לכך לא נענתה פנייתם ובשל כך הוגשה התביעה.

לפני ימים אחדים, ועוד בטרם הוגש כתב הגנה, הודיעו הצדדים לביהמ"ש כי "הסדירו ביניהם את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט" ועל כן הם מבקשים בהסכמה לדחות את התביעה. מטעם "אייס" חתום על הבקשה בא-כוחם עו"ד דור ליאונד.

האתר יפרסם התנצלות בזו הלשון: "בתאריך 28.11.23 התפרסמה באתר ידיעה תחת הכותרת 'ניר דבורי הואשם בעבירה חמורה: פגיעה בביטחון המדינה'. מובהר כי דבורי כמובן לא נאשם ולא חשוד בעבירה כאמור, ואם הובן כך מן הכותרת הראשית (ששונתה לאחר פניית 'חדשות 12' לאתר) הרי שמערכת אתר ice מתנצלת על כך בפני דבורי".

בנוסף, יתרום האתר 25 אלף שקל למרכז חוסן בשדרות בשמם של חדשות 12 וניר דבורי.

66013-12-13