קבוצה של שבעה פעילים חברתיים, בראשות נאווה רוזוליו, הגישה תביעה בסך 2.6 מיליון שקלים נגד איש התקשורת ינון מגל בטענה כי פגע בפרטיותם ופרסם עליהם לשון הרע כשהפיץ את פרטיהם האישיים ברשתות החברתיות וקרא לעוקביו להטרידם.

בחודש אוגוסט האחרון פרסם מגל בחשבונותיו ברשתות החברתיות צילום מסך של כמה ממשתתפי קבוצת הווטסאפ "משמרות הבושה #6". חברי הקבוצה היו פעילים נגד ההפיכה המשטרית שקידמה ממשלת נתניהו ובקבוצה קיבלו הודעות לגבי מיקומם של חברי הקואליציה, כדי שיוכלו להגיע לשם ולמחות על הצעדים שהובילו.

לצד צילום המסך, שבו נראו מספרי הטלפון של התובעים, כתב מגל: "אלה האנשים שמטרידים אנשי ימין. 'משמרות הבושה' הם קוראים לעצמם. הם מפרסמים מיקומים של אנשי ימין, ומדרבנים אנשים להציק להם ולפגוע בשמיעתם ע"י זמבורות ומגפונים, ולצעוק להם 'בושה'. אז אפשר גם לפרסם את הטלפונים שלהם ולדרבן אנשים להתקשר (או לשלוח הודעה) אליהם ולומר להם 'בושה!'".

בהמשך הדהד מגל, מהבולטים באנשי התקשורת התומכים בנתניהו, את פרסומיו שלו: את מספר הטלפון של רוזוליו פירסם חמש פעמים ושל כל אחד מיתר התובעים שלוש פעמים. פרסומים נוספים של המספרים הופיעו וממשיכים להופיע בקבוצות ווטסאפ וטלגרם שהוא מנהל, ומגל נמנע מלהסירם.

בעקבות הפרסומים החלו לקבל חברי הקבוצה הודעות ושיחות נאצה. בין עשרות ומאות ההודעות שקיבלו מונה התביעה בין היתר את ההודעות הבאות: "הגיע הזמן לרדוף אותה" ו" לא לשחרר מהם! להציק להם, לילדים שלהם ולכל מי שקשור אליהם!!!!!!". במסגרת תוכנית "הפטריוטים" שמנחה מגל בערוץ 14, המשמשת במה לקידום מסרים של ממשלת נתניהו, התייחס איש התקשורת לפרסומים, הבהיר כי הוא עומד מאחוריהם ואמר על רוזוליו ש"תסבול".

ואמנם, פעילי תנועת אם-תרצו החלו להפגין מול ביתה של רוזוליו ובהמשך אלמונים פרצו לחצר ביתה, גנבו והשחיתו רכוש. לפי התביעה, רוזוליו, "חששה וחוששת חשש של ממש מפגיעה פיזית עקב איומים קונקרטיים שקיבלה".

רוזוליו כבר ניהלה הליך נגד מגל, כשהגישה בסמוך לפרסומים בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת. בסופו של הליך זה התחייב מגל שלא לפרסם את מספר הטלפון שלה למשך חצי שנה. כעת, היא ויתר הפעילים בקבוצה שפרטיהם הופיעו בפרסומים של מגל (הילה גרנות, יוני בן צבי, לימור רגב, שלום לויטל, חגי קרן וגיל גולומב) תובעים פיצוי על הנזק שנגרם להם.

לפי התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי-הדין גלעד שר וחיים רביה, מגל "פגע בזכויות היסוד של התובעים המושתתות על ההכרה בערך האדם ובהיותו בן חורין". הוא פגע בפרטיותם, כך נטען, ולפרסומיו התלוו "טקסטים מלעיגים" שגרמו לביזויים והשפלתם הפומבית.

עוד נטען בתביעה כי מגל הפר את הצו למניעת הטרדה מאיימת שניתן נגדו משום שבקבוצות הווטסאפ והטלגרם שהוא מנהל ממשיכים עוקביו שוב ושוב להפיץ את מספרי הטלפון של התובעים והוא לא עושה דבר כדי למנוע זאת.

רוזוליו דורשת פיצוי בסך כ-670 אלף שקלים בגין הפרת פרטיותה ועוד כ-785 אלף שקלים בגין הוצאת לשון הרע. יתר התובעים דורשים כל אחד פיצוי בסך כ-400 אלף שקלים בגין הפרת פרטיותם ועוד כ-470 אלף שקלים בגין הוצאת לשון הרע. סך הפיצוי הנדרש עומד על כ-6.7 מיליון שקלים אולם לצרכי אגרה העמידו התובעים את סכום התביעה על 2.6 מיליון.

29575-03-24