איש התקשורת ינון מגל מבקש מבית-המשפט לדחות על הסף את הבקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת שהגישה נגדו נאוה רוזוליו, מפעילות המחאה נגד ההפיכה המשטרית. לדבריו, רוזוליו הטרידה אותו ואחרים והוא רק ביקש להמחיש לה את השלכות פעולותיה.

רוזוליו, מנהיגת "משמרות הבושה" שמארגנת הפגנות מול חברי קואליציה בכל מקום שבו הם נמצאים, התראיינה בחודש שעבר בתוכנית הרדיו שמגיש מגל בתחנת 103FM. במהלך הראיון אמר מגל: "אני מודיע לך, אני הולך לפרסם את מספר הטלפון שלך, שמה שאת ממררת לאנשים את החיים ימררו לך את החיים באותה מידה. את מקפיצה עליי, אני אקפיץ עלייך [...] את תשלמי את המחיר בדיוק כמו שאת גורמת לאנשים אחרים".

בהמשך אכן פרסם מגל את מספר הטלפון של רוזוליו, בשלל פלטפורמות, והיא אכן שילמה על כך מחיר, בדמות הטרדות חוזרות ונשנות. בעקבות זאת הגישה, באמצעות עו"ד ניר אלפסה, בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת.

השופט אודי הקר מבית-משפט השלום בת"א קבע תחילה: "איני סבור שעסקינן במקרה המצדיק סעד דחוף במעמד צד אחד". זאת, בין היתר משום ש"לא הוצגה אינדיקציה לכך שקיים חשש שהמעשים יישנו בעתיד". השופט הקר דרש מרוזוליו הבהרה בטרם יפנה את הבקשה לתגובת מגל.

רוזוליו, בתגובה, הפנתה את בית-המשפט לעובדה שמגל לא מחק את הפרסומים שבהם הפיץ את מספר הטלפון שלה וטענה כי ההטרדות אכן נמשכות. לפיכך העביר השופט הקר את הבקשה לתגובת מגל.

כבר בימים הראשונים שלאחר הגשת הבקשה של רוזוליו, פעילי תנועת אם-תרצו החלו להפגין מול ביתה. בתיעוד שהתפרסם הבוקר (4.9) בחשבון הטוויטר של אם-תרצו נראים הפעילים קוראים "בושה!". מגל פרסם מחדש את הציוץ, תוך שהוא מוסיף "בוקר טוב נאווש".

בתגובה שהגיש לבית-המשפט באמצעות עו"ד מיכאל דבורין טוען מגל כי "שיטת העבודה המבחילה של המבקשת היא להעביר מידע על הימצאותם של אישים מובילים במחנה הלאומי ולדאוג להטרדתם במרחב הציבורי (והפרטי) כפי יכולתה - תוך הפיכתם לאומללים". לדבריו, "בדרך זו של הפעלת לחץ עד כדי פגיעה במרחב האישי והמשפחתי של המוטרד - מקווה המבקשת להרחיק את אלה שלא חושבים כמוה מהמרחב הציבורי ולגרום להם להבין שלא משתלם להם להחזיק בדעות בהם הם מחזיקים כי חייהם ייהפכו לבלתי נסבלים והם יצעדו עם אות הקלון והבושה שפעיליה של המבקשת ידאגו להדביק להם".

לדברי מגל הוא עצמו "הוטרד אישית משיטות עבודתה האלימות" של רוזוליו. ו"משכך ביקש המשיב להמחיש למבקשת מה המשמעות של אופן פעולה וזאת לאחר שאמרה שלא תהסס לרדוף גם אותו ושכמותו (וכאמור עשתה זאת בפועל) כל האנשים המסייעים ותומכים לרפורמה המשפטית".

לפי מגל, "נראה הדבר תמוה שמי שהפך רדיפת אנשים למשאת נפשו ומשאלת חייו, ומתגאה בכך ובהישגים שלו, יתלונן כאשר מישהו מפרסם את מספר הטלפון שלו כשהוא עצמו מפעיל אלפי אנשים - 'במספר תלת ספרתי של קבוצות ווטסאפ' ומספר הטלפון שלה גלוי כלפי כולי עלמא ממילא". עוד טוען מגל כי רוזוליו אינה אדם פרטי אלא "אדם העומד בראש ארגון המניע אלפי פעילים".

מגל פונה לרוזוליו באמצעות תגובתו לבית-המשפט וכותב: "תפסיקי לרדוף אנשים שלא חושבים כמוך, תפסיקי לפרסם את מיקומם, תפסיקי להיכנס לצלחת שלהם, להפריע להם בארוחות המשפחתיות שלהם ולהפעיל טרור מילולי עליהם - ואיש לא יחשוב לפרסם את מספר הטלפון שלך המפורסם גם ככה".

בנוסף טוען מגל כי רוזוליו עצמה הודתה בראיון - שהעניקה כמה שבועות לפני שפרסם את מספר הטלפון שלה - כי מספרה מצוי בידי גורמי ימין כמי שאחראית לפעילות מחאה ואף התגאתה בכך, ועל כן ממילא אין בסיס לבקשה.

64929-08-23