נאוה רוזוליו, מנהיגת "משמרות הבושה" שמארגנת הפגנות מול חברי קואליציה בכל מקום שבו הם נמצאים במחאה על קידום ההפיכה המשטרית, הגישה בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת נגד המגיש ינון מגל, זאת אחרי שהפיץ את מספר הטלפון שלה ברבים.

בשבוע שעבר התראיינה רוזוליו בתוכנית הרדיו שמגיש מגל בתחנת 103FM. במהלך הראיון שאל מגל את רוזוליו האם הוא יכול להקפיץ מפגינים למשמרת מחאה מולה כפי שהיא פועלת מול חברי-כנסת ואחרים. אחרי שהשיבה בשלילה אמר לה מגל: "אני אפרסם את הטלפון שלך". בהמשך הוסיף: "אני מודיע לך, אני הולך לפרסם את מספר הטלפון שלך, שמה שאת ממררת לאנשים את החיים ימררו לך את החיים באותה מידה. את מקפיצה עליי, אני אקפיץ עלייך".

"הייתי מציעה לך להתייעץ עם עורך דין", אמרה רוזוליו למגל, שהשיב: "אתייעץ עם עורך דין ואת תשלמי את המחיר בדיוק כמו שאת גורמת לאנשים אחרים".

בהמשך אכן פרסם מגל את מספר הטלפון של רוזוליו, והיא אכן שילמה על כך מחיר.

"אלה האנשים שמטרידים אנשי ימין", כתב מגל בחשבון הטוויטר רב-התפוצה שלו. "משמרות הבושה הם קוראים לעצמם. הם מפרסמים מיקומים של אנשי ימין, ומדרבנים אנשים להציק להם ולפגוע בשמיעתם ע"י זמבורות ומגפונים, ולצעוק להם 'בושה'. אז אפשר גם לפרסם את הטלפונים שלהם ולדרבן אנשים להתקשר אליהם (או לשלוח הודעה) ולומר להם 'בושה'". לציוץ צירף מגל שני מספרי טלפון, אחד מהם של רוזוליו. מאז נמחק הציוץ.

עוד באותו היום פרסם מגל בקבוצות ווטסאפ שונות ובערוץ הטלגרם שלו את ההודעה הבאה: "זאת נאוה רוזוליו, האחראית על 'משמרות הבושה', המרדף האלים והפרוע אחר נציגים של הימין במרחב הציבורי". לצד הודעה זו פרסם את מספר הטלפון שלה. ההודעה בערוץ הטלגרם של מגל טרם נמחקה.

"מרגע שהמשיב מימש את איומו ופרסם את פרטי המבקשת, החלו מאות אנשים להתקשר אליה, חלק מהשיחות היו שיחות שנותקו מיד עם המענה, חלקן שיחות של קללות ואיומים, ובכל מקרה, כתוצאה משיחות אלו, נוטרלה יכולתה של המבקשת להשתמש הלכה למעשה במכשיר הנייד שלה, על כל המשתמע", נכתב בבקשה שהגישה רוזוליו באמצעות עו"ד ניר אלפסה.

לדבריה, בהמשך הגיע מספר הטלפון שלה לרשתות חברתיות של החברה החרדית לצד הבטחות ל"חלוקת לחם חינם", "חלוקת חיתולים" ו"מזון לנזקקים". מאז פרסום המספר שלה בידי מגל קיבלה רוזוליו אלפי שיחות, "וכן הקלטות של מסרים מאיימים, מטרידים, לרבות פניות בעלות גוון מיני".

לפיכך מבקשת רוזוליו מבית-המשפט להוציא במעמד צד אחד צו המחייב את מגל למחוק את כל הפרסומים מטעמו שבהם מופיע מספר הטלפון שלה, וכן יאסור עליו להטרידה או לקרוא לאחרים להטרידה.

טרם הוגשה תגובת מגל לבקשה.

64929-08-23