צלם העיתונות שאול גרינפלד התנצל בפני כתב ערוץ 14 הלל ביטון-רוזן וישלם לו פיצוי בסך 7,500 שקלים, כך הוסכם במסגרת הסדר פשרה בין הצדדים. ברקע ההסכם, מצבו הבריאותי של גרינפלד.

ב-14.9.22 צייץ ביטון-רוזן את המשפט "עדיף למות על הרגליים, מאשר לחיות על הברכיים". הציוץ זכה לחשיפה נאה וספג גל ציוצים שלעגו לאופי הקלישאתי שלו: "מי שלא מרים עשר אגורות לא שווה עשר אגורות", "לפעמים הים סוער ויש גלים. גם אתה לפעמים", "מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים", "אכלת פלפל שתה מיץ" וכיוצא בזה.

צייצן נוסף שהגיב לציוץ של ביטון-רוזן היה צלם העיתונות שאול גרינפלד, שפירסם מה שנחזה לצילום מסך של ציוץ מאת ביטון-רוזן, שבו נכתב: "עדיף למצוץ על הברכיים, מאשר למצוץ על הרגליים". מעל צילום המסך המפוברק הוסיף גרינפלד את המילים "עדיין לא הציוץ הכי הזוי שלו" (מאז נמחק הציוץ של גרינפלד).

בעקבות הפרסום תבע ביטון-רוזן את גרינפלד, באמצעות עו"ד אורי אלדר, בדרישה לפצותו ב-75 אלף שקלים. לטענת ביטון-רוזן, בעקבות הציוץ של גרינפלד קיבל "עשרות פניות מודאגות ממכריו, בני משפחתו (אשר ברובם שומרי מסורת) וצופי התוכניות בהם מופיע התובע". עוד טען ביטון-רוזן כי הציוץ המפוברק מהווה גם הטרדה מינית כלפיו.

גרינפלד טען בתגובה, באמצעות עו"ד אילן דובר, כי "מדובר בציוץ סאטירי ביקורתי שאין בו משום פרסום המהווה לשון הרע, פגיעה בפרטיות או שמץ של הטרדה מינית". לדבריו, "הלצות סאטיריות דוגמת הציוץ" נפוצות בטוויטר, וממילא הציוץ נמחק זמן קצר לאחר שפורסם.

לאחרונה הודיעו הצדדים לביהמ"ש כי "לאור מצבו הרפואי החריג והקשה של הנתבע, הסכים התובע להסדר פשרה אשר יחסוך את המשך ניהול ההליך במסגרת ויאפשר לנתבע להתרכז בשיקומו". גרינפלד אושפז לפני שבועות אחדים אחרי שהתגלה אצלו חיידק טורף, בעקבותיו נאלצו הרופאים לכרות את שתי רגליו.

בעקבות ההסדר פרסם גרינפלד הבהרה והתנצלות בזו הלשון:

בתאריך 14.09.2021 בשעה 19:09 פרסמתי בחשבון בטוויטר שלי פרסום שקרי, מפוברק וכוזב שאני ערכתי נגד הלל ביטון רוזן. הפרסום הכוזב נכתב, נערך ופורסם על-ידי, להלל ביטון רוזן אין כל קשר לפרסום ובוודאי שלא לכתוב בו. התנצלתי בפני הלל באופן אישי ואני גם מתנצל בפניו כעת ומבקש את סליחתו על הפרסום הכוזב".

עוד סוכם כי גרינפלד יפצה את ביטון-רוזן עבור הוצאותיו המשפטיות בסך 7,500 שקלים. בית-המשפט נתן להסדר תוקף של פסק-דין.

63145-06-23