הלל ביטון-רוזן, הכתב לענייני צבא וביטחון של ערוץ 14, דורש פיצוי בסך 75 אלף שקלים מאדם שלעג לו באמצעות פיברוק ציוץ של ביטון-רוזן. בין היתר טוען ביטון-רוזן כי הפרסום פגע בו מינית.

ב-14.9.22 צייץ ביטון-רוזן את המשפט "עדיף למות על הרגליים, מאשר לחיות על הברכיים". הציוץ זכה לחשיפה נאה וספג גל ציוצים שלעגו לאופי הקלישאתי שלו: "מי שלא מרים עשר אגורות לא שווה עשר אגורות", "לפעמים הים סוער ויש גלים. גם אתה לפעמים", "מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים", "אכלת פלפל שתה מיץ" וכיוצא בזה.

צייצן נוסף שהגיב לציוץ של ביטון-רוזן היה צלם העיתונות שאול גרינפילד, שפירסם מה שנחזה לצילום מסך של ציוץ מאת ביטון-רוזן, שבו נכתב: "עדיף למצוץ על הברכיים, מאשר למצוץ על הרגליים". מעל צילום המסך המפוברק הוסיף גרינפילד את המילים "עדיין לא הציוץ הכי הזוי שלו" (מאז נמחק הציוץ של גרינפילד).

"בפרסום המכפיש, הנתבע לא בחר להעביר ביקורת על דיווחיו של התובע כעיתונאי, לא על דעותיו ולא על תוכן כתבותיו. התובע בחר לקחת את זהותו של התובע, לזייף פרסום מפיו כך שנחזה להיות מפורסם על ידי התובע עצמו, ולייחס לו אמירות שאין להן כל מטרה או תוכן מלבד אחד: להכפיש, להשפיל ולפגוע מינית בתובע בפומבי על מנת לזכות באהדה ב'כיכר העיר' של הרשת החברתית", נכתב בתביעה שהגיש ביטון-רוזן, באמצעות עו"ד אורי אלדר.

"אם לא די בכך שהנתבע זייף את פרסומו של התובע באופן זדוני, תוך פגיעה במיניות התובע", נטען בהמשך כתב התביעה, "הוסיף הנתבע חטא על פשע וכתב את המלל בכותרת התמונה: 'עדין לא הציוץ הכי הזוי שלו' על מנת לתת משנה תוקף למצג השווא שיצר תוך התייחסות לפרסום, כאילו היה פרסום מקורי מפי התובע".

לטענת ביטון-רוזן, בעקבות הציוץ של גרינפילד קיבל "עשרות פניות מודאגות ממכריו, בני משפחתו (אשר ברובם שומרי מסורת) וצופי התוכניות בהם מופיע התובע". עוד טוען ביטון-רוזן כי הציוץ המפוברק מהווה גם הטרדה מינית כלפיו.

טרם הוגש כתב הגנה.

45658-04-23