משפט המו"לים: עם תום הדיון הטכני היום, שבו דן בית-המשפט בבקשה שהגיש בא-כוחו של בנימין נתניהו לעיכוב המשפט, בניגוד להצהרתו של ראש הממשלה שלפיה ניהול המדינה לא יפריע למהלך התקין של המשפט, נשמעו עדויותיהם של שני חוקרי משטרה.

לדוכן עלו שני חוקרי מחשב מיומנים, רס"ב אופיר דורון ורס"ב מקסים יורקוביץ מהמחלקה הפורנזית בלהב 433. השניים היו אחראים על חילוץ מידע מהמחשב ומכשיר הטלפון של עד המדינה ארי הרו, כולל שתי השיחות שהקליט בין ראש הממשלה נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, אשר עומדות בלב הפרשה המכונה "תיק 2000".

החקירות הראשיות של שני העדים היו קצרצרות והחקירות הנגדיות, שניהל עו"ד עמית חדד, היו עקרות בחלקן הגדול, שכן השניים אחראים על תחום טכני וממוקד ואינם יכולים לספק מידע לגבי טענות ההגנה למניעים נסתרים של מפקדיהם.

רס"ב דורון סיפר כי במעבדה שבה הוא עובד עושים שימוש בכלים פורנזיים שרכשה משטרת ישראל מחברת סלברייט הישראלית, שבאמצעותם ניתן לייצר העתק מלא או כמעט מלא של מידע שטמון במחשבים ומכשירי טלפון ניידים בתצורה שמאפשרת את הצגת התכנים וחיפוש בהם. תוכנת UFED של סלברייט מעתיקה את המידע, אמר, ותוכנת Physical Analyzer, גם היא מתוצרת סלברייט, מאפשרת את הצגתו.

רס"ב אופיר דורון, לפני עדותו במשפט המו"לים, 6.3.24 (צילום: אורן פרסיקו)

רס"ב אופיר דורון, היום לפני עדותו במשפט המו"לים (צילום: אורן פרסיקו)

חקירתו הנגדית של רס"ב דורון היתה לעומתית למדי. ניכר שהחוקר לא שש לשתף פעולה עם עו"ד חדד. בשלב מסוים סירב החוקר לאשר לסנגור כי בהכרח קיים הבדל בין קבצי השיחות של נתניהו ומוזס שהוא עצמו איתר במכשיר הטלפון של הרו לבין הקבצים שהוגשו לבית-המשפט, אף ששמותיהם שונים, גודלם שונה ופורמט הקובץ שלהם שונה אף הוא.

בשלב אחר של החקירה חשב עו"ד חדד כי תפס את העד בשגגה והחל לצעוק עליו. היה זה במסגרת דיון על פורמט הקובץ שבו נשמר העתק מכשיר הטלפון של הרו. עו"ד חדד הציג לעד דוגמה להעתק טלפון שכזה, שלדבריו שלף מתיק אחר. העד דורון העיד כי בדוגמה שהציג לו עו"ד חדד רואים קובץ בפורמט UFDR בעוד שמכשיר הטלפון של הרו הועתק בשנת 2015, לפני שפורמט זה שימש את חברת סלברייט. באותה תקופה, אמר רס"ב דורון, התוכנה של חברת סלברייט היתה מציגה את העתק מכשיר הטלפון בפורמט PDF.

"זה לא משנה, זה אותו דבר", טען עו"ד חדד.

"זה לא אותו דבר, זה שני דברים שונים", אמר העד.

"תקשיב יקירי, עזוב את זה, מה שאתה רואה זה מ-2015", התעקש עו"ד חדד.

"אין UFDR מ-2015", התעקש מנגד העד.

"אופיר דורון תקשיב לי!", אמר בקול עו"ד חדד. "אני יודע מאיזה תיק זה, אז אני אומר לך שזה מ-2015. אחר-כך תעשה בדיקות ותתנצל!".

רס"ב דורון סירב להשתכנע וביקש מהסנגור להראות לו את התאריך שבדו"ח אותו הציג לו. "לא רוצה!", היתה תשובת עו"ד חדד, ולאחריה החל לצעוק על העד כי אם יהפוך את העמוד בדו"ח של ארי הרו שהוא עצמו הפיק יראה שגם הוא כתב שבסיום העבודה הופקו הנתונים בפורמט UFDR.

"אתה לא מחזיק את אותו הדו"ח", אמר ברוגע העד דורון. ואכן, מתגובת עו"ד חדד ועמיתתו עו"ד נועה מילשטיין נראה כי הדו"ח שאליו הפנה עו"ד חדד היה מתקופה מאוחרת יותר. בהמשך החקירה צעק עו"ד חדד גם על השופטת רבקה פרידמן-פלדמן ("אני לא אשנה את השאלה! השאלה שלי מצוינת!").

רס"ב מקסים יורקוביץ, לפני עדותו במשפט המו"לים, 6.3.24 (צילום: אורן פרסיקו)

רס"ב מקסים יורקוביץ, אתמול לפני עדותו במשפט המו"לים (צילום: אורן פרסיקו)

חקירתו של העד הנוסף, רס"ב יורקוביץ, היתה דלה עוד יותר, אולם בסיומה הוא שלף את מכשיר הטלפון שלו, הציג אותו לשופטים ואמר: "אני רוצה להפנות את תשומת לבו של בית-המשפט, יום לפני העדות שלנו היה פרסום ברשתות החברתיות עם שמות שלנו והתמונה שלנו. יש פה הסתה מאיימת, 'אנשים בוגדים, צריך להוציא אותם להורג'".

"מי כתב דבר כזה?", שאל עו"ד חדד בקול מזועזע.

"אני קיבלתי עדכון על זה", העירה השופטת פרידמן-פלדמן.

"אני אגיד את המובן מאליו", לקח לעצמו מחדש עו"ד חדד את רשות הדיבור. "אתה לא בוגד! אתה לא בוגד, לא אתה ולא אף אחד אחר שהעיד בתיק הזה, לא חברי [מהפרקליטות] ולא אף אחד אחר, וביטויים כאלה אנחנו מגנים בכל תוקף! זה מצד צוות ההגנה, הלקוח שלי, זה בושה וחרפה! אין מקום בכלל, בשום צורה, לשיח הזה".

67104-01-20

להורדת הקובץ (PDF, 1.28MB)

משפט המו"לים