אנליסט בורסה שגידף, השמיץ וקרא להרוג את שקמה ברסלר בטענה שהיא תרמה תרומה למחדל ה-7.10, טוען כי בסך הכל הביע את דעתו וכי להתבטאויותיו אין יומרה לתאר מציאות עובדתית.

בחודש אוקטובר האחרון הגישה ברסלר תביעה בסך מיליון שקלים נגד זהר ליבוביץ', וזאת במסגרת מסע תביעות שלה נגד מי שמשמיץ אותה ובין היתר כולל אותה בתיאוריית קשר שקרית בקשר לטבח ה-7.10.

לתביעה שהגישה ברסלר, באמצעות עורכי-הדין עידן סגר ואוהד רוזן, צורפו 35 פרסומים שונים של ליבוביץ', שבהם טען בין היתר כי היא חלק מ"פחי אדם" שהצליחו "להרוס את ביטחון המדינה"; כי יש לה "תרומה גדולה מאוד" לאירועי ה-7.10; כי היא "פרופ למוות וחורבן הארץ"; כי היא "תולעת רימה בגוף ונפש המדינה" ו"מחבלת החיה בתוכנו"; כי יש להעמיד אותה לדין בגין הנזק שגרמה למדינה "בהמרדה", ב"בגידה", ב"הסתה" וב"החלשת המדינה".

עוד טען ליבוביץ' כי היא "תרעלת הציאניד המהלך" וכי עליה "לשלם את המחיר"; כי היא "מחבלת שעל כוחות הביטחון צריכים לנטרל ובהקדם"; כי צריך לתלות אותה בככר העיר; כי ישראל הגיע למצב הנוכחי כיוון ש"מפקדי כוחות הביטחון עסוקים בקיום יחסי מין עם לילית המסמה אותם מלראות ולדווח מה קורה בפועל"; כי היא "מחבלת" ועל כן "אני קורא לכוחות הביטחון האמיצים לנטרל אותה"; וכדומה.

הציוצים הללו, שרובם הופיעו כתגובות לציוצים של אחרים, זכו לצפיות בודדות עד כמה עשרות צפיות כל אחד, כך לפי צילומי המסך שצורפו לתביעה. לחשבון של ליבוביץ', אנליסט המציע קורסים למסחר בבורסה, כ-250 עוקבים בלבד.

בכתב הגנה שהגיש ליבוביץ', באמצעות עורכי-הדין אדם ובן קרפל, טוען הנתבע כי אמנם "התבטא בצורה בוטה וחריפה" אולם התבטאויותיו "חפות מיומרה לתאר מציאות עובדתית" אלא הן כולן "בבחינת הבעת-דעה על-אודות התנהגותה ודעותיה של דמות ציבורית, ששמה את עצמה בעין-סערה ציבורית שפלגה את עם ישראל לשניים".

לדבריו הביטוי "פחי אדם" הוא "מטאפורה שכולה הבעת-דעה"; הביטויים "פרופ למוות וחורבן הארץ" ו"רימה בגוף ונפש המדינה" הם "דעות בוטות, אך בפירוש דעות"; "מחבלת" ו"נחש ארסי" הם "כינויים ציוריים"; הביטוי "לילית" והטענה כי ברסלר "עסוקה ביחסים אינטימיים (סתם כך בעלמא) עם כוחות הביטחון", כמו גם הביטויים "תרעלת ציאניד" ואף "זונת הפיכה בתשלום", הם כולם "גוזמות לשון" ש"אינן מתיימרות לתאר מציאות עובדתית שהתרחשה באמת".

הטענה כי יש להעמידה לדין כדי שהיא ואחרים "ישלמו את המחיר" אינה אלא חלק מ"דעות חריפות שנכתבו מתוך כאב ופחד על גורל המדינה". כמה מהביטויים החריפים ביותר שנכללו בכתב התביעה מגדיר ליבוביץ' כ"חלק מהשתתפות בדיון ציבורי מן הסוערים שהיו" ו"שום דבר שמתקרב להגדרת 'לשון הרע'".

לדברי ליבוביץ', מדובר ב"תביעת השתקה צינית וטורדנית, בלתי-כנה בעליל, שכל תכליותיה אסטרטגיות וזרות להליך המשפטי". הוא קורא לבית-המשפט לדחות את התביעה ולהטיל דווקא על ברסלר תשלום הוצאות גבוהות.

53630-10-23