בפרקליטות המדינה החליטו לא לחקור את יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, בחשד להפצת תעמולה תבוסתנית בעת מלחמה, כך נמסר לאגודה לזכויות האזרח. באגודה פנו החודש לפרקליטות בבקשה כי יבהירו שאין בכוונתם לפתוח בחקירה בחשד לעבירה זו, ובכלל זה במקרה של נתניהו הבן, אלא בנסיבות קיצוניות וחריגות שאינן נוגעות להבעת ביקורת, בוטה ככל שתהא.

בחודש נובמבר התלונן במשטרה סגן אלוף (מיל') רז לבנת נגד בנו של ראש הממשלה בטענה כי הוא מפיץ "תעמולה תבוסתנית" אסורה בשעת מלחמה. לפי התלונה, נתניהו הבן שיתף בערוץ הטלגרם שלו בין היתר פרסום לפיו: "תינוקות נטבחו, נשים נשרפו, חיילים מוסרים נפשם ברגעים אלו אבל הרשות השופטת מאשרת הפגנה למען עזה שתומכת בחמאס הנאצי".

"בשים לב שמדובר בביצוען של עבירות נמשכות, הרי מתבקשת חקירתו המיידית בידי משטרת ישראל", נכתב בתלונה שהוגשה באמצעות עו"ד חיים שטנגר.  בתלונה נטען שיאיר נתניהו מפר את סעיף 103 לחוק העונשין הקובע כי "מי שהפיץ בשעת לחימה, ובכוונה לגרום בהלה בציבור, ידיעות שיש בהן כדי לערער את רוח חיילי ישראל ותושביה בעמידתם בפני האויב, דינו - מאסר חמש שנים; התכוון לפגוע בביטחון המדינה, דינו - מאסר עשר שנים".

היועמ"ש גלי בהרב-מיארה העבירה את מכתב התלונה לטיפולו של פרקליט המדינה עמית איסמן ולאחרונה דווח באתר "וואלה" כי בפרקליטות בוחנים האם לפתוח בחקירה נגד נתניהו הבן.

בעקבות זאת פנתה עו"ד הגר שחטר מהאגודה לזכויות האזרח לפרקליטות בבקשה כי יחליטו שלא לפתוח בחקירה נגד נתניהו הבן בגין הפרה לכאורה של סעיף זה בחוק.

"בלי להביע עמדה לתוכן אמירותיו של מר יאיר נתניהו, הריני להביע את הסתייגות האגודה לזכויות האזרח מעצם השימוש בעבירה מכוח סעיף 103 לחוק העונשין להתמודדות עם ביטויים, מקוממים ככל שיהיו", כתבה עו"ד שחטר לעו"ד אלון אלטמן, המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים. "עצם ההודעה על בחינת האפשרות לחקור אדם בעבירה זו עשויה לייצר אפקט מצנן על התבטאויות שעניינן ביקורת לגיטימית על צה"ל או הפצת ידיעות על מצב הלחימה".

במענה שקיבלה האגודה מלשכת עו"ד אלטמן נמסר כי הוחלט לא לפתוח בחקירה נגד נתניהו הבן.

"מדיניות התביעה בכל הנוגע לעבירות המשיקות לחופש הביטוי", נמסר מהפרקליטות, "[...] היא זהירה ומצמצמת. זאת בשים לב למעמדו של חופש הביטוי במדינה דמוקרטית". בהמשך הובהר כי לא ניתן "לצאת בהצהרה מכלילה" לגבי אכיפה או אי אכיפה של הסעיף בחוק העונשין, שכן כל מקרה נבדק לגופו.

עם זאת, נמסר, "בכל הנוגע להתבטאויות יאיר נתניהו שציינת בפנייתך, הרי שביום 9.1.2024 החליט המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים) שלא לפתוח בחקירה בעניין זה".