בערוץ "טוב - אקטואליה יהודית" (TOV) נתנו במה לדברי הסתה מפי רב לפיהם טבח ה-7.10 והמלחמה בעקבותיו הן עונש אלוהי על המחאה הישראלית נגד ניסיון ההפיכה המשטרית. בערוץ דאגו להבליט את הדברים ולפרסם אותם שוב תחת כותרת בוטה.

סרטון שפורסם שלשום (31.12) ב"טוב" תחת הכותרת "מה הסיבה לטבח הנורא? הרב אליהו זיני עם התשובה" מציג קטע מראיון שהעניק הרב לאלעזר שטורם, המנחה הראשי של הערוץ, יום קודם לכן. בסרטון טוען הרב זיני כי מזה 75 שנה ישנם בישראל מי שמתבססים על הצהרת העצמאות, שהיא "הצהרה חסרת כל יושר, כל אמת", כדי להרוס את "כל הערכים היהודים היסודיים ביותר".

"ההבנה שאם אנחנו נמצאים פה במדינה הזאת מדובר בהגשמה של תוכנית אלוהית, נבואית, משיחיסטית, כל כך מאיימת על כל האנשים שהיו בנתיבי איילון", אמר הרב זיני, בכוונו למפגינים נגד חוקי ההפיכה המשטרית של ממשלת נתניהו השישית.

משום כך, מסביר הרב זיני, "בנתיבי איילון הם לחמו במשך שנה בצורה קיצונית נגד התפיסה הזאת ועד היום ממשיכים את זה, והקדוש ברוך הוא לא היתה לו שום ברירה אחרת להרגיע את הרוחות ולהעיר את עינינו על ידי מכה וסטירת לחי מצלצלת של המלחמה הזאת".

ישראל זעירא, יו"ר "ראש יהודי", בכיכר דיזנגוף בתל-אביב למחרת הפרובוקציה ביום כיפור. 26.9.2023 (צילום: אבשלום ששוני)

ישראל זעירא, הבעלים של "טוב אקטואליה יהודית" ויו"ר "ראש יהודי", בכיכר דיזנגוף בתל-אביב למחרת הפרובוקציה ביום כיפור. 26.9.2023 (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוסיף זיני כי מי שנושא בנטל הלחימה בעקבות החלטתו של אלוהים להוציא לפועל את טבח חמאס הם אנשי הציונות הדתית, "שתורמים מה שאחרים לא תורמים" ו"לוחמים בשם אידיאלים אמוניים". "זה מערער את כל היסודות של מדינת ישראל כפי שנבנו על-ידי בן גוריון", מסכם הרב.

עמדתו של זיני לא היתה אמורה להפתיע את אנשי הערוץ משום שהוא ידוע בעמדותיו הקיצוניות. אבל בערוץ לא רק שלא התנערו מדברי הבלע, אלא אף טרחו להבליט אותם. זיני, כאמור, אמר את הדברים יום קודם לכן במסגרת ראיון ב"התוכנית הביטחונית" בהנחיית שטורם, ובערוץ מצאו לנכון להדגיש אותם ולהעניק להם פרסום נוסף, כחלק מ"כותרות היום". שטורם, יש לציין, לא מחה על הדברים בשידור או הסתייג מהם בכל צורה.

ערוץ "טוב" נמצא בבעלות איש הנדל"ן ישראל זעירא, שעלה לכותרות לפני המלחמה בשל מיזם אחר שהוא מוביל, הארגון האנטי-חילוני "ראש יהודי", אותו הוא משווק תחת הסיסמה של "קירוב לבבות". בערוץ "טוב" נפוצות תיאוריות קשר בשלל תחומים והוא מוטה פוליטית למחנה הביביסטי בליכוד ולסיעות הקיצוניות בציונות הדתית. בעבר הפיץ תיאוריות קשר שקריות כאילו אהוד ברק אחראי לטבח ה-7.10. מנהל ומייסד הערוץ הוא טל ברקאי, שהיה שותף גם להקמת ערוץ 14 וערוץ "אורות" (המציע תכני יהדות והחזרה בתשובה).

מערוץ "טוב" נמסר: "בהיותנו ערוץ פלורליסטי באמת ולא כזה שמתהדר בנוצות לא לו אנחנו קשובים גם לקולות שאינם באים לידי ביטוי בערוצים האחרים ולעיתים אף מושתקים. דעת הנהלת הערוץ היא שאף אחד אינו יודע מהי דעתו של הקב"ה ואין אנו עורכים חשבונות שמיים".