עיריית הרצליה תובעת את אתר "אייס" (ice) והעיתונאי ניצן כהן בגין פרסום שלדבריה מהווה לשון הרע כלפיה.

ב-7.11 פורסמה באתר "אייס" כתבה שבה נכתב כי "ממידע אנונימי שהגיע לגורמים בכירים בעיריית הרצליה עולה תמונה מדאיגה לפיה גורמים עבריינים משתתפים ולוקחים חלק באופן קבוע בישיבות המתקיימות בחמ"ל העיר ובדיונים הבטחוניים".

לטענת עיריית הרצליה, לפני פרסום הכתבה לא פנו מאתר "אייס" לבירור הדברים ולא נתבקשה תגובתם. לאחר פרסום הכתבה פנתה העירייה לעיתונאי כהן בטענה כי הפרסום בכתבה הוא "שקר מוחלט". בתגובה כתב כהן לנציגת העירייה "תשלחי תגובה ונכניס לידיעה".

העירייה אכן שלחה תגובה, וזו אכן נכללה בכתבה וטענה כי מדובר ב"שקר מוחלט". תגובת העירייה אף הסתיימה באיום כי היא "תמצה את הדין עם מפיצי השקר", ואכן, בעירייה לא הסתפקו בעצם הוספת התגובה ודרשו מהאתר גם להסיר את הכתבה ולפרסם התנצלות והבהרה. הכתבה אמנם הוסרה, אך לא פורסמה כל הבהרה או התנצלות.

אחרי שגם מכתבי התראה לא הניבו כל תגובה נוספת מהאתר, הגישה העירייה תביעה לפיצוי בסך 156 אלף שקלים וזאת באמצעות עורכי-הדין בת חן גלעם-ברתנא וד"ר גיל שפטל. התביעה הוגשה נגד חברת יו קלע בע"מ, מפעילת האתר, ונגד העיתונאי כהן, שלפי התביעה "הינו עורך האתר ו/או מי שהחליט בפועל על הפרסום".

"מדובר בהוצאת לשון הרע חמורה נגד העירייה", נכתב בתביעה. לדברי העירייה "יש בדברים כדי להטיל דופי בצוותים המקצועיים שאמונים על פעילות העירייה במצב חירום ובמתן מענה לתושבי העיר לרבות בהקשרים של ביטחון העיר, ועלולים להשהות התנדבותם הקריטית במערך האבטחה העירוני".

ב"אייס" מוסרים כי כתב התביעה לא הומצא להם, ואם וכאשר יומצא, יגיבו בבית המשפט.

46913-12-23