מדינת ישראל הגישה היום (27.11) כתב אישום נגד העיתונאית מרוות אל-עזה בשל התבטאויותיה ברשתות החברתיות אחרי טבח חמאס ב-7.10. במקביל הוגשה בקשה להארכת מעצרה עד תום ההליכים.

אל-עזה, עיתונאית פרינלסרית תושבת מזרח ירושלים שעבדה בין היתר ברשת NBC האמריקאית, מואשמת בהסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור בשל מספר פוסטים שפרסמה בחשבון הפייסבוק הפרטי שלה.

לפי כתב האישום, ב-7.10 בשעה 10:15, כשהחלו להתברר ממדי הטבח שביצע חמאס בתושבי היישובים הישראלים ליד רצועת עזה, פרסמה אל-עזה סרטון שבו נראים מחבלים עזתים מסתובבים ביישוב ישראלי וכתבה: "מרגישה שאני רואה סרט שהבמאית פלסטינית והכתבת פלסטינית והגיבורים מעזה". הפרסום זכה ל-4 לייקים, סימון לב אחד ושיתוף אחד.

שתי דקות לאחר מכן פרסמה אל-עזה סרטון שבו נראים צעירים בורחים ממסיבת הטבע ברעים בזמן שיורים עליה וכתבה: "מקלט 1948 והבריחה 2023". הפרסום זכה ל-5 לייקים, סמיילי מופתע אחד, סמיילי צוחק אחד ותגובה אחת בעלת אופי תומך: "תודה לאל, משתטח לאל ואומרים תודה"

בשעה 11:02 באותו היום פרסמה סרטון שבו נראית קשישה נחטפת על ידי מחבלי חמאס וכתבה: "אין אני מתה, קומדיה שחורה, החג'ה (זקנה) מאושרת, חיה את האקשן לפני שהיא מתה". לצד הכיתוב הוסיפה סימלון של לב בצבע אדום. פרסום זה זכה לשישה סמיילי צוחק, שלושה לייקים וחמש תגובות בעלות אופי תומך כגון "לא צחקתי ככה כבר שנה". אל-עזה עצמה הגיבה אף היא וכתבה: "כנראה שכן כי יש יותר מתמונה אחת של זקנים, אבל הצעירים שלנו טובים, לא פוגעים בזקנים ונשים".

מלבד הסתה והזדהות עם ארגון טרור מואשמת אל-עזה גם בשיבוש הליכי משפט כיוון שמחקה את חשבון הפייסבוק שלה עוד טרם נעצרה.

אל-עזה החלה לעבוד ב-NBC לפני שבועות אחדים, לאחר פרוץ המלחמה. בעקבות מעצרה הודיעה הרשת כי תחדל לעבוד איתה תוך שהיא מדגישה כי הפרסומים של אל-עזה נעשו לפני שנשכרה לסקר את המלחמה כפרילנסרית ברשת.

טרם הוגש מענה לכתב האישום. בדיון שנערך בשבוע שעבר להארכת מעצרה של אל-עזה טען בא-כוחה עו"ד ג'אד קדמאני כי אין בפרסומיה "קריאה ישירה להסתה ולעשות פשעים", כי המילה "גיבורים" כוונתה לגיבורי הסרט ולא למעשי גבורה וציין כי אין לה עבר פלילי כלשהו.

אל-עזה עצמה אמרה לבית-המשפט: "שום דבר ממה שכתבתי אין בו הסתה או תמיכה, זה שיתוף של התמונה שראיתי. [...] אף פעם לא הזכרתי את חמאס, להיפך, אמרתי שהם ארגון טרור בחקירה". השופט עמיר שקד אישר באותו הדיון את המשך מעצרה.

56945-11-23