פעיל הימין האוונגליסטי שי קלך הגיש תביעת דיבה בסך 750 אלף שקלים נגד העיתונאים אורי משגב ובן כספית וכן נגד גיא פורן, ממובילי "מחאת הטייסים".

קלך הקים לאחרונה את תנועת "נצח ישראל", שהוגדרה בראיון איתו בערוץ הימין האוונגליסטי "טוב": "גוף חדש ועוצמתי שיתמודד עם האיום של אחים לנשק". עוד קודם לכן היה קלך פעיל נגד המחאה על קידום ההפיכה המשטרית ומקדם של תיאוריית הקשר בדבר "מדינת עומק" השולטת בישראל.

מסריו של קלך התמקדו באנשי המחאה שקראו שלא להתנדב למילואים. בחודש מרץ סייע קלך לאנשי צוות קרקע בחיל האוויר לנסח ולערוך מכתב פומבי שבו יצאו נגד נגד אנשי צוות אוויר שקראו שלא להתנדב לשירות מילואים כמחאה על חוקי ההפיכה של ממשלת נתניהו. התגובות למכתב הן נשוא התביעה שהגיש קלך כעת.

ב-29.3 פרסם עיתונאי "הארץ" אורי משגב בחשבון הטוויטר שלו מסמך שאותו הציג כ"דף משימות ומסרים מאת שי קלך, טייס לא פעיל מאז 2010, חוזר בתשובה (לכן האזכורים התנ"כיים המשונים), לקראת 'מחאת הטכנאים' האותנטית". קלר טוען בתביעתו כי "מדובר בשקר מוחלט". לדבריו, למרות שהיה מעורב במכתב, הרי שהוא "לא הכיר את דף המסרים [...] ובוודאי שלא כתב או ערך אותו".

באותו היום פרסם משגב ציוץ נוסף לפיו קלך הוא תלמידי ישיבת הר מור של הרב צבי טאו (המנהיג הרוחני של מפלגת ההומופוביה נעם) וכי בשירות הקבע של שלו ביקש ממפקדיו בבית הספר לטיסה "להפסיק לטוס בגלל שהוא בתהליך". עוד טען משגב כי "במבצע 'עופרת יצוקה' קראו לו מהטייסת והשיב שהוא ב'התבוננות פנימית'". פרסום דומה הופיע בעמוד הפייסבוק של משגב. למחרת, בציוץ שלישי, טען משגב כי קלך "שחרר את עצמו מטיסה בגיל 27 וגם לקריאה להתייצב ל'עופרת יצוקה' סירב". קלך לא מכחיש שהוא תלמיד הר המור, אולם טוען שהקביעות האחרות הינן שקר מוחלט.

במקביל ראיין בן כספית את קלך בתוכנית רדיו שהגיש בתחנת 103FM לצד אריה אלדד. בין היתר ייחס כספית לקלך את כתיבת "דף המסרים" שפרסם משגב והקריא מסר שקיבל מאחד ממפקדיו של קלך: "שי ביקש ממני בהיותו בשירות קבע, להפסיק טיסות מטעמי מצפון ודת כי הוא רוצה להתחזק, אמרתי לו שאני לא יכול לשחרר אותו כי הוא חתום על חוזה קבע, אז הוא פשוט לא הופיע".

באותם הימים הופיע קלך גם בתוכנית של אילה חסון בערוץ כאן 11 לצדו של גיא פורן, אף הוא טייס לשעבר שניצב בצד השני של המתרס הפוליטי. במהלך העימות בין השניים אמר פורן: "הטייס היחיד שסירב פקודה זה אדון שייק'לך, שבעופרת יצוקה התבקש להגיע לטייסת והוא אמר למפקד הטייסת אני לא מגיע". בנוסף פרסם פורן את האייטם מכאן 11 בערוץ היוטיוב שלו תחת הכותרת "שי קלך ממשיך לשקר", וכן הפיץ הודעות ווטסאפ בקבוצות שונות וגם בהן טען כי קלך סירב להתייצב כשנקרא לכך.

בתביעה שהגיש קלך, באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, טוען הטייס לשעבר כי בשנת 2008 הוקפא שירות המילואים שלו במסגרת צמצומים בטייסת. לדבריו, מעולם לא חדל לטוס ביוזמתו. כדי לתמוך בגרסה זו מספק קלך ציטוטים מראיון שערך לו מפקד הטייסת ובה הביע את הערכתו כלפיו. גם לאחר שהוקפא שירותו, טוען קלך, הוא המשיך בשירות מילואים ביחידות קרקעיות של חיל האוויר "ומעולם לא סירב פקודה".

לדבריו, הפרסומים של הנתבעים הם "עלילת דם פשוטו כמשמעו". לפי קלך, הפרסומים נועדו לפגוע בשמו הטוב "בשל הדעות בהן הוא מחזיק, אשר היו לצנינים בעיני הנתבעים".

קלך תובע ממשגב 225 אלף שקלים בגין ארבעה פרסומים משמיצים, מכספית 150 אלף שקלים בגין שני פרסומים משמיצים ומפורן 375 אלף שקלים בגין שני פרסומים שנעשו לדבריו בזדון ומצדיקים כפל פיצוי וכן בגין פרסום דיבתי נוסף.

טרם הוגשו כתבי הגנה.

31530-11-23