מפקד גלי צה"ל דני זקן מנסה לאלץ את מנהל גלגלצ למנות חבר ליכוד לשדרן בתחנה. מסע הלחצים נמשך גם כעת, בעיצומה של המלחמה. המידע אומת על-ידי מספר גורמים, זקן עצמו סירב לפניית "העין השביעית" לתגובה, אולם לכלי תקשורת אחרים מסר כי מדובר ב"מינוי מקצועי". השדרן, אבי כאכון, אינו מכחיש את הדברים אולם טוען גם הוא כי מדובר במינוי מקצועי לעילא ולעילא.

זקן, שמונה בסוף פברואר השנה לממלא מקום מפקד גלי-צה"ל, כבר פנה בעבר למנהל גלגלצ, נדב רביד, בדרישה למנות את כאכון. בגלגלצ סירבו, בטענה שמדובר במינוי פוליטי, וכי המינוי אינו אתי גם בשל אינטרסים שיש לכאכון, בעל אולמות אירועים ואיש תקשורת, בתעשיית המוזיקה. כאכון מנחה תוכנית בימי שישי בערוץ 12 ומגיש את "ציפורי לילה" בימי שני בגלי-צה"ל.

לאחרונה, למרות המציאות הביטחונית הקשה ולמרות שתוקף מינויו פג בקרוב, חזר זקן ללחוץ ביתר שאת על רביד לאשר את המינוי ולשבץ את כאכון לשדר בתוכנית בזמן האזנת שיא. גלגלצ היא ללא עוררין תחנת הרדיו המואזנת בישראל ולשדרנים בה חשיפה ציבורית גדולה ומשמעותית.

כאכון עצמו מרחיק עצמו מהליכוד. לדבריו, הוא אכן חבר המפלגה אולם אינו חבר מרכז וכשכיהן כחבר מועצה בפרדס חנה - כרכור, מקום מגוריו, לא עשה זאת מטעם הליכוד. "אני בחיים לא פגשתי את ביבי נתניהו. מעולם לא. תבדוק אותי לאחורה וקדימה, אם יש לי קשר ללשכת נתניהו בעבר, ב-12 שנים האחרונות", אומר כאכון ל"עין השביעית".

שר התקשורת שלמה קרעי מבקר בקיבוץ בארי, 16.10.23 (צילום: גדעון שטרית, משרד התקשורת)

שר התקשורת שלמה קרעי מבקר בקיבוץ בארי, 16.10.23 (צילום: גדעון שטרית, משרד התקשורת)

עם זאת, גורמים המכירים את הנושא טוענים כי מקור הלחץ הפוליטי הוא בשר התקשורת מטעם הליכוד, שלמה קרעי. קרעי מחרים את "העין השביעית" ומסרב לענות לפניות אליו. "ברור שהמינוי פה לא מקצועי, גם אם כאכון פתח פעם מיקרופון ושידר מוסיקה" אומר גורם בתחנה, "זה נראה שמישהו מנצל את זמן החירום ואת זה שלשכת שר הביטחון עסוקה במשהו קצת יותר חשוב, כמו ביטחון המדינה".

מינויו של זקן לממלא-מקום מפקד גלי-צה"ל על-ידי שר הביטחון יואב גלנט לווה בריח רע כבר בתחילתו. ועדת איתור שמונתה עוד בממשלה הקודמת כבר בחרה במפקד לתחנה (אור צלקובניק, מנהל רדיו 103FM, שמאז כבר מונה למנכ"ל חדשות 13), אולם גלנט בחר להתעלם מההחלטה ולמנות - שוב - ממלא מקום לתפקיד.

זקן עצמו, קודם לכן כתב ב"גלובס" ומגיש תוכנית בתחנת הרדיו הביביסטית "גלי ישראל", מקורב ליעקב ברדוגו (איתו הגיש את התוכנית ב"גלי ישראל"). ברדוגו הוא מאנשי התקשורת המקורבים ביותר לנתניהו וגם מייעץ לו פוליטית. בעבר הצהיר ניר חפץ כי בעת שהיה דוברו של נתניהו, דאג האחרון למינויו של ברדוגו לפרשן הפוליטי של גלי-צה"ל. ברדוגו, כמו גם מפקד התחנה באותה ירון דקל, מכחישים את הדברים.

דני זקן (מימין) ויעקב ברדוגו בתוכנית שהגישו יחד בתחנת גלי-ישראל (צילום מסך)

דני זקן (מימין) ויעקב ברדוגו בתוכנית שהגישו יחד בתחנת גלי-ישראל (צילום מסך)

לאורך כהונתו של זקן פורסמו עוד ועוד דיווחים על התערבויות פוליטית של זקן בשידורי התחנה. בין השאר, ספי עובדיה, מגיש תוכנית הבוקר המואזנת של התחנה יחד עם יניר קוזין, שלח לזקן מכתב בו האשים אותו מפורשות ב"התערבות פסולה משיקולים זרים בתוכן עיתונאי, תוך פגיעה בעיתונאי בכיר, בעיתונות החופשית ובציבור".

"מאוד ברור שזקן ממשיך להתחנף ללשכת ראש הממשלה ואנשים שהלשכה לאורך השנים רצתה בטובתם", טוען כעת מקור בגלי-צה"ל, "העסקנות הליכודית הזו זה משהו שאנחנו כבר מכירים". מנגד, כאכון עצמו טוען בשיחה עימו כי "יש לי רקע, אני חושב, הכי עשיר בישראל, אני אפרגן לעצמי. במוסיקה בישראל, במוסיקה הישראלית. לכן החליט מפקד גל"צ, ואני מודה לו על כך, מאוד התרגשתי מזה, שהוא רוצה להעביר אותי לגלגלצ".

לפני חודש נמתחה ביקורת ציבורית על שר המשפטים יריב לוין, שמינה את כאכון לנציג ציבור בוועדת הערער למיסוי מקרקעין בנצרת, זאת למרות שכאכון מחוסר כל רקע והכשרה מתאימים בתחום. לפי פרסום ב"הארץ" נטען כי כאכון עבר עבירות בנייה בעברו ובמסגרת עדות בחקירת שוחד נגד ראש העיר אור עקיבא טען כי ניסה לשכנע אותו לאשר פרויקט למקורב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, 10.7.23 (צילום: יונתן זינדל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, 10.7.23 (צילום: יונתן זינדל)

בסביבתם של זקן ושל כאכון מסבירים כי הרצון למנות את כאכון אינו בשל קרבתו למפלגת השלטון ולבכירים בה, אלא בשל הרצון להגביר את הייצוג למוזיקה הים-תיכונית בתחנה, ומשום שלכאכון רקע בתחום זה. מקורות ששוחחו עם התקשורת ניסו להציג את ההתנגדות של מנהל גלגלצ למינוי ככזו שבאה על רקע עדתי, ולהסתיר את הטיעונים המקצועיים על ניגודי האינטרסים הכלכליים והפוליטיים שמאחורי המינוי.

"ב-30 באוקטובר המינוי של דני נגמר", מזכיר גורם בתחנה, "אבל היה לו נורא נורא דחוף לעשות את זה השבוע. מדהים שבעת הזאת, וכשהוא כבר עם רגל בחוץ, הוא משתמש בכוחו. במה הוא מתעסק בזמן הזה".