דני זקן, ממלא מקום מפקד גלי צה"ל, הורה על סיום העסקתם של רינו צרור ורזי ברקאי עד לסוף יוני. יחד עם ברקאי וצרור לא יחודש גם החוזה של העיתונאים חן ליברמן ושי ניב, פרופ' יפעת ביטון והשר לשעבר שי פירון (יש-עתיד).

סיום העסקתם של ברקאי וצרור, מהעיתונאים המזוהים ביותר עם גלי צה"ל, הוא חלק ממהלך כולל של זקן לשינוי פניה של התחנה כך שתשרת את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת מפלגת השלטון, הליכוד.

את קווי המתאר של המהלך שרטטנו כאן ב"עין השביעית" כבר במרץ, עם כניסתו של זקן לתפקיד. זקן הכחיש את הדברים בתוקף והתרעם על הפרסום, אולם הדברים יוצאים לפועל כמעט במדויק. בחודש שעבר פרסמנו כאן כיצד מתערב זקן בסיקור המחאה נגד המהפכה המשטרית, וכעת אנחנו מפרסמים את דבר  פיטוריהם של ברקאי וצרור.

בניגוד לדברים שנמסרו בשם זקן לעיתונות, לפיו מטרת סיומי החוזה הם קיצוץ בהוצאות התחנה, מקורות מוסרים כי על כל אדם שהודח מתוכנן כבר אדם שימלא את מקומו. בין השמות שכבר התפרסמו: כתבי חדשות 12 נטעלי שם טוב וירון אברהם, המוזיקאי והעיתונאי דויד פרץ, עורכת "גלובס" נעמה סיקולר, לשעבר הבוסית של זקן וכמובן - יעקב ברדוגו, מקורבו של זקן ומי שהנחה איתו תוכנית ברדיו "גלי ישראל" ומתלווה אליו לצפות במשחקי כדורגל.

דני זקן (מימין) ויעקב ברדוגו בתוכנית שהגישו יחד בתחנת גלי-ישראל (צילום מסך)

דני זקן (מימין) ויעקב ברדוגו בתוכנית שהגישו יחד בתחנת גלי-ישראל (צילום מסך)

מקור בתחנה מוסר כי זקן שוחח עם ברדוגו והלה גם המליץ לו על עיתונאים מערוץ 14 שיעברו לעבוד בגלי-צה"ל. את ברדוגו מתכנן זקן לשבץ במשבצת המואזנת של תוכנית הבוקר, בין 8:00 ל-10:00. זקן מתכנן להשתמש בקוד האתי שתכתוב עבורו ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר כדי להגדיר את המשדרים של ברדוגו ושדרנים אחרים המקובלים על נתניהו כ"משדרי דעות", בעוד שדרנים אחרים יוגדרו כ"משדרי אקטואליה" בהם אסור לשדרן להביע דעה. על רקע זה התפטר חבר הוועדה פרופ' חיליק לימור.

ברקאי וצרור, כמו גם השמות האחרים המוזכרים לעיל, מועסקים כפרילאנסרים ("יועצים", בז'רגון העבודה הצבאי), ולכן זקן יכול להפסיק את העסקתם פשוט על-ידי אי חידוש החוזה. לחלק מהמפוטרים אמר זקן כי מדובר בדרישה של ועד העיתונאים בתחנה, אולם כשנשאל על כך בישיבה מרובת משתתפים בתחנה, מול חברי הוועד, הכחיש זקן כי אמר את הדברים.

זקן נכשל בניסיון לקבל את המינוי בדרך המלך על-ידי ועדת האיתור שפעלה בתחנה בשנה הקודמת (על אף שטען, לשווא, כי היה ברשימת המועמדים הסופית). אחרי שהתחלפה הממשלה, בחר שר הביטחון יואב גלנט להתעלם מהחלטת ועדת האיתור, שבחרה במנכ"ל רדיו 103FM אור צלקובניק, ומינה תחתיו את זקן, כתב בעיתון הכלכלי "גלובס" ומאמן כדורעף.

דני זקן לא הגיב לבקשת תגובה מ"העין השביעית". לאחר הפרסום פרסמה יעל חדאד, דוברת גלי צה"ל, כי הפרסום ב"עין השביעית" הוא "שקרי". "העין השביעית" עומדת מאחורי הפרסום.