אין הבדל בין הארגונים "חותם" ו"בוחרים במשפחה" לבין מפלגת נעם, שני הארגונים הם ארגונים הומופוביים קיצונים, הפועלים באופן מסית ומלא שנאה נגד קהילת הלהט"ב וזכויות חבריה. כך טוענים ב"הארץ" בתגובה לתביעת הדיבה של הארגון האנטי-חילוני "חותם" ושל מיכאל פואה יו"ר הארגון האנטי-להט"בי "בוחרים במשפחה" (הפועל במסגרת "חותם").

"חותם" ופואה הגישו את התביעה נגד "הארץ" והכתב הילו גלזר משום שבכותרות כתבה על חדירה של "בוחרים במשפחה" לאקדמיה, נכתב על הארגון ההומופובי שהוא של "תומכי מפלגת נעם" ו"מזוהה עם מפלגתו של אבי מעוז".

"בוחרים במשפחה" ו"חותם" אינם טוענים בכתב התביעה כי הם אוחזים באידיאולוגיה או במטרות אחרות מאלו של מפלגת ההומופוביה נעם, אלא כי יש לגופים "אסטרטגיית הסברה" שונה. זו של נעם תוקפנית ומסיתה, טוענים התובעים, בעוד שהאסטרטגיה שלהם מתמקדת לא במתקפה על להט"בים והסתה נגדם אלא בהדגשת "חשיבות המשפחה וערכיה" (לפי "בוחרים במשפחה", משפחות להט"ביות אינן נחשבות משפחות).

"ארגון 'בוחרים במשפחה' הוא ארגון פונדמנטליסטי קיצוני אנטי-להט"בי ואנטי חילוני, שחרט על דגלו את המאבק בקהילת הלהט"ב ובלגיטימיות שלה", נכתב מנגד בכתב ההגנה של "הארץ" וגלזר, "מדובר בתביעה כוחנית, שהוגשה על סכום מופרז של 350 אלף ש"ח (!) כשמטרתה להשתיק ולמנוע ביקורת ציבורית על פעילותם של התובעים".

הרב יגאל קמינצקי, מראשי "חותם", מביע תמיכה פומבית במפלגת נעם (צילום מסך)

הרב יגאל קמינצקי, מראשי "חותם", מביע תמיכה פומבית במפלגת נעם (צילום מסך)

"הארץ" טוען כי בפרסום כלל לא היה לשון הרע, וגם אם היה, הרי שהוא מוגן בין היתר בהגנת "אמת דיברתי" שבסעיף 14 לחוק איסור לשון הרע. "לא זו בלבד שהתובעים ומפלגת נעם חולקים את אותה אידיאולוגיה קיצונית כלפי קהילת הלהט"ב, אלא שמתקיים שת"פ פומבי בין התובעת ואנשיה לבין מפלגת נעם ואנשיה, שבמסגרתו הרב יגאל קמינצקי, מראשי 'חותם', הביע תמיכה פומבית במפלגת נעם. פעילות התובעים, ומאבקם בקהילת הלהט"ב, גם זוכה לחיבוק חם ולתמיכה פומבית ממפלגת נעם. בנוסף לכך, קיים גם קשר פרסונלי בין התובעת ואנשיה למפלגת נעם".

מחוץ לתמיכתו הפומבית של קמינצקי במפלגת ההומופובים, מונה "הארץ" בכתב ההגנה גם את הודעת התמיכה המפורשת של ארגון חותם במפלגת נעם וביושב הראש שלה, אבי מעוז; ואת התמיכה הפומבית של הרב ההומופוב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם ומי ששתי נשים התלוננו לאחרונה כי תקף אותן מינית ואנס אותן, ב"קמפיין השנאה שהוביל ארגון 'בוחרים במשפחה' שכונה 'די לכפייה הלהט"בית'".

הרב צבי טאו, המייסד הרוחני של מפלגת נעם, מביע תמיכה פומבית בקמפיין של "חותם" ו"בוחרים במשפחה" (צילום מסך)

הרב צבי טאו, המייסד הרוחני של מפלגת נעם, מביע תמיכה פומבית בקמפיין של "חותם" ו"בוחרים במשפחה" (צילום מסך)

כתב ההגנה מציין גם פרטים שהתפרסמו ב"עין השביעית", בין היתר כי אבנר פורת, בכיר ב"חותם" וחבר ב"בוחרים במשפחה", היה מס' 4 ברשימת נעם לכנסת בבחירות ספטמבר 2019, ואת הקשר של עמיטל בראלי, מייסד ומנכ"ל "חותם", למפלגת נעם. בנספחים לכתב ההגנה מוזכר גם הקשר של יגאל לוינשטיין, הרב הידוע בדעותיו ההומופוביות והמיזוגניות, לארגונים "חותם" ו"בוחרים במשפחה".

"התובעים, בדומה למפלגת נעם, יוצאים באופן פומבי נגד קהילת הלהט"ב, מסיתים נגדה, מאשימים את חבריה בתחלואי החברה, וקוראים להוקיעם ולשלול מהם זכויות בסיסיות", נכתב בכתב ההגנה, "[...] מדובר בארגון שרואה ביחסים חד מיניים כ'תועבה', מתנגד למשפחות חד מיניות, מסרב להכיר בקיומן ובלגיטימיות שלהן, ורואה בהן איום על החברה הישראלית. מדובר בארגון שמסית באופן קבוע נגד קהילת הלהט"ב, מתנגד למצעדי גאווה, תומך בטיפולי המרה, מתנגד להליכי פונדקאות ותרומת זרע, ועוד ועוד".

בכתב ההגנה של "הארץ" מתייחסים לטענה של "חותם" ופואה בכתב התביעה לפיה "אסטרטגיית ההסברה" שלהם, בניגוד לזו של מפלגת נעם, "אינה מסמנת את הגאים כמי שסטו מהנורמליות". מדובר, טוענים ב"הארץ", בשקר. "כך למשל התובעים מפרסמים באתר האינטרנט שלהם מניפסט מסית ושטוף שנאה כלפי קהילת הלהט"ב וכלפי משפחות חד-מיניות", שכתב התובע מיכאל פואה.

מיכאל פואה, יו"ר "בוחרים במשפחה" (במרכז) עם הרב אורי שרקי והפעילה נגד שוויון נשים נעמה זרביב (צילום מסך)

מיכאל פואה, יו"ר "בוחרים במשפחה" (במרכז) עם הרב אורי שרקי והפעילה נגד שוויון נשים נעמה זרביב (צילום מסך)

"הארץ" מצטט מהמניפסט באתר "חותם" ו"בוחרים במשפחה" את הרב אורי שרקי (אביו של העיתונאי יאיר שרקי, שיצא לאחרונה מהארון), הטוען כי "אין 'קהילה' להט"בית", משום שהשימוש במונח "קהילה" "יוצר הנחה מוקדמת הקובעת מראש את קיומן של זכויות אינהרנטיות לקהילה". ב"חותם" משווים את קהילת הלהט"ב ל"חיה, שאין בה הרבה יותר מאשר בקשת צורכי קיומה", מגדירים יחסים חד-מיניים כ"תועבה", משווים אותם לגילוי עריות ומסבירים כי אהבה יכולה להתקיים רק בין גבר לאישה ויחסים חד-מיניים נועדו "לצורך סיפוק צרכים בלבד".

ב"חותם" וב"בוחרים במשפחה", שאסטרטגיית ההסברה שלהם "אינה מסמנת את הגאים כמי שסטו מהנורמליות", מאשימים עוד את קהילת הלהט"ב כי היא מנהלת "מסע טרור" שנועד ל"ערער את יסודות החברה, כי משיכה לבני אותו מין היא "חטא" ו"סטייה מהנורמה" שניתן "להתגבר" עליה כדרך שמתגברים על תכונות שליליות כמו חמדנות או גאווה. לבסוף קורא המניפסט לשלול זכויות בסיסיות מקהילת הלהט"ב.

מיכאל פואה, יו"ר הארגון האנטי-להט"בי "בוחרים במשפחה", בסרטון בו הוא קובע כי השימוש בפנייה משותפת לגברים ולנשים בשפה העברית מוביל בסופו של דבר לסחר בילדים ובנשים (צילום מסך)

מיכאל פואה, יו"ר הארגון האנטי-להט"בי "בוחרים במשפחה", בסרטון בו הוא קובע כי השימוש בפנייה משותפת לגברים ולנשים בשפה העברית מוביל בסופו של דבר לסחר בילדים ובנשים (צילום מסך)

עוד מציין "הארץ" בכתב ההגנה מסמך נוסף שמתפרסם על-ידי "בוחרים במשפחה" ופואה, תחת הכותרת "כיצד תתגוננו מפרוטקשן להט"בי", "שבו קוראים לבעלי עסקים להימנע מלהעניק שירותים לחברי קהילת הלהט"ב (אותם משווים ל'מחבלים' ול'מסתננים') ומבטיחים לסייע משפטית במקרה שתוגש נגד בעלי העסקים תביעה בגין אפליה".

ב"הארץ" מציינים גם כי "בוחרים במשפחה" הדהדו את הפרסום ב"הארץ", ופרסום דומה של חדשות 12, באתר האינטרנט של הארגון ובדף הפייסבוק שלו, למרות שבשניהם נטען הקשר למפלגת נעם. "הדבר ממחיש את האבסורד שיש בטענות התובעים ואת השימוש לרעה שהם עושים בהליכי בית משפט".

"חותם" ופואה מיוצגים בידי עו"ד מיכאל ליטווק. "הארץ" וגלזר מיוצגים בידי עו"ד ירון חנין ממשרד ליבליך-מוזר-גליק.