הארגון האנטי-להט"בי "בוחרים במשפחה", מבית פורום "חותם", תבע כלי תקשורת במאות אלפי שקלים משום שזיהו אותו עם מפלגת נעם ההומופובית. "חותם" הוא ארגון לובי אנטי-חילוני, ששם לו למטרה לשנות את צביונה של מדינת ישראל. "בוחרים במשפחה" נלחם בזכויות להט"ב, היו"ר מיכאל פואה תומך ב"טיפולי המרה נפשיים", ובאתר האינטרנט של הארגון מפנים את הגולשים לסרטונים על "דורסנות הלהט"ב" ו"הטרור הלהט"בי".

אלא שב"חותם" ו"בוחרים במשפחה" לא מתרעמים על הזיהוי עם העמדות הקיצוניות של נעם, אלא על הזיהוי הארגוני. כתב התביעה מדגיש כי אין שום קשר מבני בין "חותם" ו"בוחרים במשפחה" לבין נעם. אולם בדיקה פשוטה מעלה כי בין הגופים ישנם בכל זאת קשרים מעבר לרעיוניים.

אבנר פורת, שהוצג בתקשורת בינואר 2018 כ"ראש תחום חקיקה ומדיניות ציבורית בחותם" ובמרץ אותה שנה כ"סמנכ"ל חותם", הוצב במקום הרביעי במפלגת נעם בריצתה הראשונה לכנסת בבחירות ספטמבר 2019.

עמיטל בראלי, מייסד ומנכ"ל "חותם", הוצב לפני בחירות 2015 במקום השישי ברשימת "יחד", המפלגה בה תמך הרב טאו לפני הקמת מפלגת נעם. מאוחר יותר, לפי אתר "כיפה", היה בראלי ממייסדי תנועת חזון, שעוררה תשומת לב תקשורתית בשל קמפיינים של פחד ותיעוב כלפי רפורמים ולהט"בים. לפי אתר "סרוגים", מתנועת חזון נולדה מפלגת נעם, ומנכ"ל הארגון הוצב במקום הראשון ברשימתה בעת שנוסדה.

אבנר פורת, צילום מסך מהטלוויזיה החינוכית, 2018

אבנר פורת, צילום מסך מהטלוויזיה החינוכית, 2018

כותרות ידיעה באתר ערוץ 7 (צילום מסך)

כותרות ידיעה באתר ערוץ 7 (צילום מסך)

לדברי ערן שוורץ, דובר "חותם", מדובר ב"הקשר מגוחך". לדבריו, "חותם" שייכים לזרם אחר מזה של נעם. בעוד מפלגת נעם צמחה מבית מדרשו של הרב צבי טאו מישיבת הר המור, חותם קשורה יותר לישיבת מרכז הרב, ממנה התפצלה הר המור. גם ב"יחד", אומר שוורץ, בראלי לא היה מאנשיו של טאו.

"הפגיעה שהכי הפריעה להם היא שייחסו להם מניעים פוליטיים", מסביר שוורץ, "זה כמו שאתה תפגין עכשיו בעד צדק חברתי ואני אגיד 'עזבו, הוא תומך מרצ, זה הכל אינטרסים פוליטיים'. בשנייה שאתה מייחס למישהו אינטרסים פוליטיים, אתה טוען בעצם שהכל מפוזיציה ושאין כאן משהו מעבר למפלגה. תבוא עכשיו לדגלים השחורים ותגיד להם 'אתם מרצ', הם יידלקו, יגידו לך 'מה פתאום, אנחנו לא פוליטיים, אנחנו אנשים שמאמינים באותו דבר, מהמון מפלגות, מהמון איזורים פוליטיים ונלחמים ביחד'".

קריקטורות שטנה נגד הומוסכסואלים, מתוך דף הפייסבוק של מפלגת נעם

קריקטורות שטנה נגד הומוסקסואלים, מתוך דף הפייסבוק של מפלגת נעם

קריקטורות שטנה נגד הומוסקסואלים, מתוך דף הפייסבוק של מפלגת נעם

לדבריו, "ל'בוחרים במשפחה' מאוד חשוב שגם תומך של הציונות הדתית, גם איש ליכוד, גם איש ש"ס, גם נגיד תומך גנץ שמאוד חשובה לו משפחה, יוכלו להזדהות איתם".

שוורץ הוא בעל משרד יחסי הציבור "תקשורת נכונה". לדבריו, ניהל את קמפיין הבחירות הראשון של מפלגת נעם, והעניק שירותי דוברות לח"כ אבי מעוז בחודשים הראשונים לכהונתו, אך הוא מעניק שירותי דוברות לגופים מגוונים: "אני גם דובר של יוסי דגן, אז הוא תומך נעם?".