נאזיה סעיד, כתבת הערוץ פרנס 24, היתה נתונה לעינויים בתחנת משטרה בעיר ריפעא, בחריין, משום שסיקרה את ההפגנות הפרו-דמוקרטיות שמתקיימות במדינה בארבעת החודשים האחרונים, מדווח הארגון עיתונאים-ללא-גבולות.

על-פי עדות שמסרה סעיד לארגון, היא זומנה לחקירה בתחנת משטרה ללא התראה מוקדמת. עם הגיעה, נלקחה לחדר צדדי שבו האשימה אותה קצינת משטרה בכך שדיווחיה כוזבים וניסתה לגרום לה להודות בקשר עם ערוץ הטלוויזיה של החיזבאללה, אל-מנאר, ועם ערוץ הטלוויזיה האיראני אל-עלאם.

לאחר מכן נלקחה סעיד לחדר אחר, שבו ניסתה קצינת משטרה אחרת לגרום לה להודות בקשרים עם גורמי אופוזיציה ובהשתתפות פעילה בהפגנות הפרו-דמוקרטיות. כשסירבה סעיד להודות בהאשמות, סטרה לה השוטרת, אחזה בשיערה והטיחה אותה ברצפה.

על-פי עדותה של סעיד, אל החדר הגיעו ארבע שוטרות נוספות שבעטו בה, סטרו לה והכריחו אותה להכניס נעל לפיה. לאחר כמה שעות היא הועברה לחדר חקירות נוסף שבו הכריחו אותה לכרוע כחיה, היכו בה עם צינור פלסטיק ואילצו אותה לשתות שתן.

בחצות אותו יום הובאה סעיד בפני ראש תחנת המשטרה, שטען כי הוא מופתע לגלות שהיא נאסרה ונמצאת תחת חקירה. היא הורשתה להתקשר אל אמה ולאחר מכן לשוב אל ביתה. בתגובה הודיע שר הפנים הבחרייני כי יינקטו הליכים נגד השוטרים שהיו מעורבים בפרשה.

בעניין אחר, ה"פרס גאזט" הבריטי מדווח כי באזרבייג'ן שוחרר אינולה פטולאייב, העורך לשעבר של העיתונים "ראלני אזרבייג'ן" ו"גונדאליק אזרבייג'ן", לאחר שריצה ארבע מתוך 80 שנות המאסר שנגזרו עליו באשמת תמיכה בטרוריזם, הסתה ומעילה במס. פטולאייב נעצר בשנת 2007 לאחר שפירסם סדרה של מאמרים ביקורתיים על ממשלת אזרבייג'ן.

שחרורו של פטולאייב אירע כמה ימים לאחר שארגון זכויות האדם אמנסטי-אינטרנשיונל השיק קמפיין בינלאומי שבמסגרתו "צייצו" פעילים בפרופיל הטוויטר של נשיא אזרבייג'ן את הסיסמה "שחרר את אינולה פטולאייב!".

וברוסיה, מדווח "הגרדיאן", התפרסמו בתקשורת דיווחים על מעצר חשוד מרכזי ברצח העיתונאית אנה פוליטקובסקיה. פוליטקובסקיה, עיתונאית רוסייה שחקרה הפרות זכויות אדם וביקרה את השלטון בצ'צ'ניה בפרט וברוסיה בכלל, נרצחה בשנת 2006 בפתח דירתה במחוז צ'צניה.