כבר שנתיים שגלי-צה"ל פועלת ללא מינוי קבע בתפקיד העורך הראשי של התחנה, אבל עם פקיעת תוקף המינוי הזמני של המפקד הנוכחי, דני זקן, החליט שר הביטחון יואב גלנט להאריך אותו בחודשיים נוספים במקום למנות סוף סוף מפקד קבוע.

זו לא טעות, אלא מדיניות: ועדת איתור בחרה מועמד למשרה כבר בשנה שעברה, אולם גלנט בחר להתעלם מהוועדה המקצועית רק משום שכונסה בתקופת הממשלה הקודמת, ולמנות את זקן כמינוי זמני.

מדוע בחר גלנט להתעלם מהחוק, הנוהל וההיגיון המקצועי? עמותת "הצלחה", המנהלת כבר כשנה וחצי עתירה נגד משרד הביטחון בדרישה למינוי מפקד קבוע לתחנה, לא הצליחה עד כה לקבל תשובה לשאלה הפשוטה הזו ושאלות כמוה, למשל, מדוע לא מכנס גלנט ועדת איתור חדשה. לא שיש כאן סוד גדול: זקן הוא מקורבו של יעקב ברדוגו, איש עסקים ותועמלן שהוא מהאנשים הקרובים ביותר לנתניהו בתקשורת.

דני זקן (מימין) ויעקב ברדוגו בתוכנית שהגישו יחד בתחנת גלי-ישראל (צילום מסך)

דני זקן (מימין) ויעקב ברדוגו בתוכנית שהגישו יחד בתחנת גלי-ישראל (צילום מסך)

ואכן, מאז כניסתו של זקן התפרסמו עוד ועוד עדויות על התערבויות שלו בעבודה העיתונאית וניסיונות להטות את הפרסומים, לפי האינטרסים של נתניהו וממשלתו. לאחרונה אף אישר השופט בעתירת "הצלחה", שהוגשה באמצעות עורכי הדין אפי מיכאלי ואלעד מן, לצרף לתיק מכתב של ספי עובדיה, מבכירי העיתונאים בתחנה, בו סיפר בין היתר כיצד אסר עליו זקן להשמיע ביקורת על ברדוגו, ובמשתמע ביקורת על מפלגת השלטון, הליכוד, לכאורה בהוראת ראש הממשלה נתניהו.