באתר mako פנו לפורום קהלת לפני שדיווחו כי "בכירים בארגון נעצרו בחשד לתקיפה אלימה" ובפורום לא הכחישו את המידע, כך טוענת חברת קשת בכתב הגנה שהגישה לבית-המשפט, בתגובה לתביעת דיבה שהגיש פורום קהלת נגד האתר.

ב-2 באפריל נכנסו למשרדי קהלת פעילי תנועת "שוברות קירות", קראו קריאות במגפון והדביקו על דלתות המשרדים שלטים עם הכותרות "המשרד להעמקת העוני", "המשרד לחיזוק העליונות היהודית", "המשרד לחיסול העבודה המאורגנת" ו"המשרד לצמצום ההגנה על נשים שורדות אלימות במשפחה".

למחרת פורסמה באתר mako כתבה מאת עידן יוסף-ימין על האירוע. בכתבה נכתב בין היתר כי "המשטרה עצרה מספר בכירים בארגון בחשד לתקיפה אלימה". בפועל, המשטרה כלל לא עצרה בכירים בקהלת, בחשד זה או אחר. בעקבות הפרסום הגישו הפורום והמנכ"ל מאיר רובין תביעה בסך כ-311 אלף שקלים נגד קשת, עורך אתר mako עומר מלכה והכתב יוסף-ימין.

לפי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד אריאל ארליך, "פרסום שקרי זה פגע פגיעה קשה בשמו הטוב של פורום קהלת, בשמם הטוב של כל המנהלים הבכירים בו, ובשמם הטוב של כלל עובדיו. הוא נעשה בכוונה לפגוע, כדי לחזק את התמונה השקרית שהובאה בכתבה מפי מסיגי הגבול".

הנתבעים טוענים, באמצעות עורכי-הדין מוטי ארד ונוי מצליח, כי טרם פרסום הכתבה פנה העיתונאי יוסף-ימין לדובר קהלת לקבל תגובתו לרבות לטענת המפגינות כי כמה בכירים בארגון נעצרו בחשד לתקיפה. "קהלת מסרה לכתב את התגובה מבלי לבקש ממנו להסיר פרט כזה או אחר מהכתבה, לרבות טענת המפגינות שעניינה נושא התובענה", נטען בכתב ההגנה. משכך, טוענים הנתבעים, התובעים לא יכולים לבוא כעת בטענה כי מדובר בלשון הרע.

ממילא, מוסיפים בקשת, מיד עם קבלת פניית קהלת לאחר הפרסום, הוסר המשפט הבודד, שהוא כשלעצמו "ובהקשר הכולל של הכתבה", אינו יכול להיחשב ללשון הרע. גם אם בית-המשפט יראה במשפט זה לשון הרע, מוסיפים הנתבעים, עומדות להם ההגנות בחוק, לרבות הגנת אמת בפרסום שכן לפי כתב ההגנה, המשפט שהוסר התבסס על מידע שהתקבל מהמפגינות במקום והתייחס לחשדות בלבד.

3039-05-23