אזרח הורשע, במסגרת הסדר טיעון, בתקיפת העיתונאית טליה כהן והצלם איוון אלכסייביץ'.

בחודש מאי האחרון, על רקע תקיפה קטלנית של צה"ל בעזה במסגרת מבצע "מגן וחץ", פורסמה במהדורת חדשות 13 כותרת שבה נכתב "באישור רה"מ: נשים וילדים נהרגו בתקיפה הלילית". בעקבות הכותרת ספג הערוץ ביקורת חריפה ואף פירסם התנצלות.

למחרת שידרה כתבת חדשות 13 כהן מהטיילת בתל-אביב כשבמקום עבר אזרח בשם גל בלייכר, בן 41. אל מול המצלמה חטף בלייכר את ספוג המיקרופון של הכתבת ובהמשך חזר עם גז פלפל וריסס אותה ואת הצלם שלה, אלכסייביץ'.

לפי המשטרה, בלייכר "קרא לעבר המתלוננת 'תיזהרי עם הדבר הזה, יותר גרוע מאלג'זירה'. בהמשך, חטף ספוג של המיקרופון מידיה ואמר: 'לכי תתלונני עליי' והמשיך ללכת. כשהמתלונן ניגש אליו להשיב את הספוג, תפס בצווארו ואיים: 'מה תעשה עכשיו, מה אתה רוצה בן זונה, תזמין משטרה, רוסי מסריח, הומו, אני יזיין אותך', דחף את המתלונן ונצמד אליו, כשהמתלונן הודף אותו ממנו".

בארגון העיתונאים והעיתונאיות נמסר אז: "התקיפה של צוות חדשות 13 היא תולדה ישירה של ההסתה הבוטה שרצה החל מהיום בבוקר ברשתות ובקבוצות הווטסאפ נגד חדשות 13 והעיתונאים שלה. מבחינתם של המסיתים, דמם של העיתונאים הותר".

גל גבע בלייכר מרסס בגז פלפל צוות של חדשות 13 בטיילת תל-אביב (צילום מסך)

גל גבע בלייכר מרסס בגז פלפל צוות של חדשות 13 בטיילת תל-אביב (צילום מסך)

בערוץ דיווחו על שני מקרים נוספים שאירעו כחודשיים לפני כן: "באור עקיבא הותקף הצוות שכלל את הכתבת לירון שמם על ידי תומכי ליכוד, במהלך סיקור הפגנה נגד המהפכה המשפטית באור עקיבא, ובירושלים הותקפו הכתב יוסי אלי והצלם יוסי קשמן על ידי מפגינים המזוהים עם ארגון 'לה פמיליה'".

בלייכר הואשם בשתי עבירות של "תקיפה סתם", בעבירת איומים וכן בשתי עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש. בעקבות שיחות בין הצדדים, ובין היתר על רקע מצבו הבריאותי, הוחלט על הסדר טיעון שבו יימחקו חלק מהעבירות ובלייכר יורשע בשתי עבירות של תקיפה סתם בלבד.

השופט רועי פרי הרשיע את בלייכר על יסוד הודאתו. גזר הדין יינתן בהמשך.

29115-05-23