ח"כ אביגדור ליברמן ומפלגת ישראל-ביתנו הגישו תביעת דיבה בסך מיליון שקלים נגד העיתונאי עמרי מניב וחדשות 12.

במוצאי שבת האחרונה שודרה במהדורת סוף השבוע של חדשות 12 כתבה מאת עמרי מניב תחת הכותרת "המיליארדר, הבן של ליברמן וראש העיר מישראל ביתנו: כך הושמטו חובות של מיליונים". בכתבה נטען כי ליברמן פעל להשפיע על ראש עיריית מעלות-תרשיחא, ארקדי פומרנץ, כדי שיוותר על חובות של קניון בעיר, וזאת אחרי שהחברה המפעילה את הקניון מינתה את בנו לדירקטור.

לפי הכתבה, לאחר שפומרנץ זכה בבחירות לראשות העירייה גילה שלמספר פרויקטים נדל"ניים בעיר, בהם קניון רני צים, יש חובות לעירייה ומיד החליט לפעול במרץ לגבייתם. אולם בהמשך שינתה העירייה את מדיניותה.

"מה גרם לפומרנץ להפוך את המדיניות?", שאל מניב, והציע תשובה: "בזמן שבכירי העירייה תקפו את רני צים ואת הקניון שלו, החברה שמפעילה את הקניון, רני צים מרכזי קניות, בחרה דירקטור חדש. עמוס ליברמן בן ה-29, בנו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. למרות שלא היה לו ניסיון בתחום, נבחר לתפקיד בשכר מכובד".

לפי מניב, "ב-1 בדצמבר, עמוס ליברמן התמנה לתפקיד דירקטור בחברה. שבועיים וחצי לאחר מכן, ב-19 בדצמבר, ליברמן עצמו, האב, נפגש עם חברו, ארקדי פומרנץ. לא חלף שבוע והמדיניות של עיריית מעלות תרשיחא בעניין החובות של מרכז הקניות רני צים, החלה להתהפך. פומרנץ, מתברר, מכיר גם את עמוס, בנו של אביגדור ליברמן".

כותרות הכתבה של עמרי מניב על ליברמן וראש עיריית מעלות-תרשיחא, אתר N12 (צילום מסך)

כותרות הכתבה של עמרי מניב על ליברמן וראש עיריית מעלות-תרשיחא, אתר N12 (צילום מסך)

בתביעה שהגיש ליברמן, באמצעות עורכי-הדין ירון קוסטליץ ואביעד שאולזון, נטען כי הכתבה כוללת טענות שקריות ומשוללות יסוד שנועדו לפגוע בשמו הטוב.

ראשית, טוען ליברמן, הוא נפגש עם פומרנץ עשרות פעמים לאורך השנים ואין בפגישה שעליה דווח בכתבה כל עניין מיוחד. שנית, הוסיף, למד על מינויו של בנו כדירקטור בחברת רני צים רק כחצי שנה לאחר המינוי וממילא מעולם לא ביקש מפורמנץ לוותר על חובות החברה לעירייה.

עוד נטען כי גם לאחר אותו מפגש בין ליברמן לפומרנץ, שהוביל כביכול לשינוי במדיניות העירייה, פרסם ראש העיר פוסט חריף בדבר חובות שעל העירייה לגבות. הפוסט, יצויין, לא צורף כנספח לתביעה. השינוי, טוען ליברמן, חל רק כעשרה חודשים לאחר מכן.

"תיאוריית הקונספירציה עליה בנוי התחקיר נסתרת מבדיקה פשוטה של סדר
ההתרחשויות", נטען בתביעה. מניב וחדשות 12, מוסיף ליברמן וטוען, החליטו להשמיט את התאריכים הרלוונטיים בכוונת מכוון, כדי לפגוע בח"כ ובמפלגתו. על חוסר תום ליבם, נטען בכתב התביעה, מעידה גם העובדה שבחדשות 12 נתנו ביטוי חלקי בלבד לתגובת ליברמן.

טרם הוגש כתב הגנה.

31187-07-23